عکس جدید نوردگرم فولاد مبارکه

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد مجموع تولید فولاد خام ایران طی ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی رشد ۴.۱ درصدی را به ثبت رسانده است؛ در صورتی که تولید جهانی فولاد در این بازه ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایراسین و بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد World Steel Association، ایران طی ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، در مجموع ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۴.۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در ژوئیه سال جاری میلادی نیز با افت ۱.۵ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

افت جزئی تولید ۷ ماهه جهانی

همچنین ۶۳ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی،یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۰.۱ درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که فولادسازان جهان طی ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردندکه این میزان حاکی از رشد ۶.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ازابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۶۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (رشد ۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افت ۳.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (کاهش ۲.۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افزایش ۲.۸ درصدی) طی۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۱.۸ درصدی)، آلمان باتولید ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۴.۶ درصدی)، ترکیه با تولید ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن (افت۱۳.۵درصدی)، برزیل با تولید ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (کاهش ۸.۶ درصدی) و ایران با تولید ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (رشد ۴.۱ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =