توپ آدیداس

فوتبال پاکستان ممکن است ضعیف باشد، اما وقتی نوبت به تورنمنت‌های بزرگ نظیر جام‌جهانی می‌رسد، نمی‌توان این کشور عاشق کریکت را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پاکستان به همراه چین و هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان توپ فوتبال در جهان است. در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیش از ۴۳ میلیون توپ به ارزش ۱۹۱ میلیون دلار در سیالکوت ساخته شد.

با وجود اینکه ورزش محبوب پاکستانی‌ها کریکت است، اما این کشور با ساختن توپ‌هایی که در سراسر جهان فروخته می‌شوند، نقش بزرگی در فوتبال جهان بازی می‌کند. کمپانی «فوروارد اسپورت» که یک شرکت چندملیتی تجهیزات ورزشی در شهر سیالکوت است، تقریباً ۲۰ سال است که با آدیداس کار می‌کند. این شرکت یکی از دو سازنده توپ «آدیداس الرحله»، توپ رسمی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بود.

حدود ۸ درصد از جمعیت حدود ۱ میلیون نفری سیالکوت در این صنعت کار می‌کنند، اما بسیاری می‌گویند که زمان کمی برای مشاهده محصول خود در تلویزیون دارند. آمنه، بازرس کنترل کیفیت فوروارد اسپورت، در پاسخ به اینکه آیا فوتبال تماشا می‌کند، گفت: «ما تمام روز کار می‌کنیم. شب وقتی به خانه می‌رویم باید استراحت کنیم.»

جایگاه کشور پاکستان همچنان در رده‌بندی فیفا روند نزولی دارد. دو هفته مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی مردان پاکستان در رده ۱۹۴ از ۲۱۱ قرار داشت. پاکستان هرگز به جام جهانی فوتبال راه نیافت. این کشور در چند وقت اخیر حتی نتوانست تیمی را به مسابقات منطقه‌ای و قاره‌ای اعزام کند. اگرچه در جام‌جهانی خیابانی، مسابقاتی که برای کودکان فقیر در نظر گرفته می‌شود، داستان‌های موفقیت‌آمیزی وجود داشت.

پاکستان بزرگ‌ترین تولیدکننده توپ فوتبال جهان

اما پاکستان همچنان بزرگترین صادرکننده توپ فوتبال است و شهر سیالکوت بزرگترین مرکز تولیدی در جهان است. تخمین زده می‌شود که بیش از دو سوم کل توپ‌های فوتبال جهان در پاکستان ساخته می‌شوند. این غرور و افتخار آنهاست و ارتباط آنها را با دنیا شکل می‌دهد.

کمپانی فوروارد اسپورت در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. از اواسط دهه ۱۹۹۰، این شرکت برای آدیداس، عرضه‌کننده توپ‌های رسمی مسابقات فیفا، یوفا و المپیک، توپ می‌ساخت. غول‌های پوشاک ورزشی مانند نایکی، ریباک، آدیداس و پوما پایگاه تولیدی خود را از ایالات متحده و مکزیک و کشورهای جنوب آمریکا به جنوب شرق آسیا منتقل کردند. پاکستان بزرگترین ذینفع است. و نکته جالب این است که عشق مردم این کشور بازی کریکت است، نه فوتبال.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =