لیونل مسی

لیونل مسی با شکست هم‌تیمی سابق خود موفق شد به عنوان پرافتخارترین بازیکن فوتبال تاریخ دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت سختی بین لیونل مسی و دنی آلوس برای کسب عنوان پرافتخارترین بازیکن فوتبال جهان در جریان بود و هر دو بازیکن ۴۳ جام در دوران حرفه‌ای خود به دست آورده بودند. مسی با قهرمانی در جام لیگ آمریکا موفق شد از دنی آلوسی که بعید است دیگر بتواند پا به میدان فوتبال بگذارد پیشی بگیرد و تعداد جام‌های خود را به عدد ۴۴ برساند.

مسی ۳۵ جام از این ۴۴ جام را در بارسلونا به دست آورد. او در سال ۲۰۰۴ به تیم اصلی بارسلونا راه یافت و همان فصل اولین جام قهرمانی لالیگا را کسب کرد. مسی تا سال ۲۰۲۱ که بارسا را به مقصد پاری‌سن‌ژرمن ترک کند ۱۰ قهرمانی لالیگا، ۷ قهرمانی کوپادل‌ری، ۸ سوپرجام اسپانیا، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ سوپرجام اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را جشن گرفت.

مسی در پاریس نتوانست موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کند اما ۲ مرتبه قهرمان لیگ ۱ فرانسه و یک بار هم قهرمان سوپرجام شد و پاریس را به مقصد میامی ترک کرد.

علاوه بر افتخارات باشگاهی، مسی با پیراهن تیم ملی آرژانتین هم چند جام گرفت اما ناکامی‌های زیادی را هم از سر گذراند. او در سال ۲۰۰۵ در جام‌جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها قهرمان شد و در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم جام قهرمانی را بالای سر برد. اما در تیم ملی بزرگسالان آنقدرها موفق نبود و در چندین تورنمنت دستش به جام نرسید. او پس از شکست از شیلی در کوپا آمریکای ۲۰۱۶ از فوتبال ملی خداحافظی کرد اما برگشت تا در سال ۲۰۲۱ قهرمان کوپا آمریکا شود، و بلافاصله در فینالیسیما از سد ایتالیا گذشت و جام بین قاره‌ای را به کارنامه اضافه کرد. او در سال ۲۰۲۲ به آرزوی دیرینه خود و مردم آرژانتین دست یافت و ارزشمندترین جام فوتبالی یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ را بالای سر برد.

شیرینی دوچندان قهرمانی در آمریکا برای مسی/ لئو پرافتخارترین بازیکن جهان شد

مسی با ۴۳ جام راهی تیم اینترمیامی لیگ آمریکا شد. او در آمریکا کار سختی پیش رو دارد چرا که تیمش در انتهای جدول کنفرانس شرق قرار دارد و قهرمانی برای آنها چشم‌اندازی دور به نظر می‌رسد. اما مسی در تورنمنت جام لیگ موفق شد تا تیم اینترمیامی را به اولین قهرمانی خود برساند و خودش هم چهل و چهارمین جام را به کارنامه پربار افتخاراتش اضافه کند و پرافتخارترین بازیکن فوتبال تاریخ بشود.

شیرینی دوچندان قهرمانی در آمریکا برای مسی/ لئو پرافتخارترین بازیکن جهان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =