بدهی خارجی دلار ارز

در حالی که قیمت دلار در دو هفته گذشته نوسانات قیمتی هزار تومانی را نیز پشت سر گذاشته است؛ اما قیمت این اسکناس در مرکز مبادله با نوسانات یک تا ۵ تومانی همراه بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار با کاهش ۵۰ تومانی در کانال ۴۸ هزار تومانی ماند. این اسکناس با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان مبادله شد و در گرمای روزهای پایانی مرداد بازار آرامی را پشت سر گذاشت.

معامله‌گران بازار ارز، کاهش تقاضا و رکود روزهای پایانی هر ماه را علت اصلی رنج شدن قیمت اسکناس دلار می‌دانستند.

از سوی دیگر برخی بازیگران بازار ارز نیز معتقد بودند با شروع شهریور و ماندگاری قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی، تقاضا افزایش می‌یابد و این اسکناس بار دیگر به کانال ۴۹ هزار تومانی برمی‌گردد.

کارشناسان اقتصادی نیز به کسری تراز عملیاتی بودجه در سال جاری اشاره می‌کنند. آنها می‌گویند این موضوع علاوه بر تورم و افزایش نقدینگی، در بلندمدت می‌تواند روی نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

با توجه به اینکه پالس‌های سیاستگذار همواره برای مهار قیمت دلار فعال بوده است اما تجربه هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که سیگنال‌های سیاست خارجی نیز چندان در بازار ارز نرخ‌شکن نیستند.

قیمت نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در هفته‌های گذشته نوسانات روزانه هزار تومانی را نیز به خود دیده است؛ اما روند قیمت در مرکز مبادله با تحرکات لاک‌پشتی، تغییرات یک و نهایتا ۵ تومانی را به همراه داشته است.

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۱۵ تومان عرضه شد و کاهش پنج تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۵۹ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در نخستین روز هفته اسکناس یورو کاهش بیش از ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۳ هزار و ۱۲۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی یک پله عقب‌نشینی کرد و با کاهش ۲۳۵ تومانی به قیمت ۴۴ هزار و ۹۲۸ تومان رسید. یوروی حواله نیز در کانال ۴۰ هزار تومانی قرار گرفت و با همین مقدار کاهش با رقم ۴۰ هزار و ۸۴۴ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۱۳ هزار و ۴۸۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۷ تومان مبادله شد و کاهش یک تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =