غرفه گروه فولاد مبارکه در آخرین روز از نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

رسول سلیمانی، کارشناس حوزه خودرو گفت: کاهش ارزبری، افت تلفات جاده‌ای، بهبود ایمنی و استفاده از تولید داخل از مزیت‌های استفاده از ورق‌های استحکام بالا محسوب می‌شوند.

رسول سلیمانی، کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تولید ورق‌های استحکام بالا مزیتی در کشور ایجاد می‌کند که به واسطه آن خودروسازان می‌توانند پلتفرم خودروهای تولیدی را به روز کنند و بدون نگرانی از تامین ورق‌هایی که بخش عمده‌ای از بدنه را تشکیل می‌دهد در پلتفرم جدید ثبت کنند.

وی افزود: مزیت اصلی پلتفرم‌های جدید افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است؛ علاوه بر این کاهش مصرف سوخت ناشی از سبک‌تر شدن خودرو نیز نکته مثبت و حائر اهمیت دیگر محسوب می‌شود.

این کارشناس خودرو در رابطه با دغدغه‌مندی خودروسازان ادامه داد: اگر این تولید در کشور اتفاق بیفتد نگرانی اساسی خودروسازان در رابطه با تغییر پلتفرم با تامین ورق از محل تولید داخل تا حد بسیاری رفع می‌شود. ‌

رسول سلیمانی در پایان تاکید کرد: حدود ۲۰۰ کیلوگرم فولاد استحکام بالا ۲ فازی و ۲۰۰ کیلوگرم فولادهای استحکام بالای دیگر در خودروها استفاده می‌شود که تامین آنها از طریق تولید داخل به کاهش ارزبری کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =