مهرداد روشن مدیرعامل شرکت توکا کشش

مدیرعامل شرکت توکا کشش خواستار تعرفه‌گذاری اصولی در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور شد و گفت: سیستم تعرفه‌گذاری در ایران متأثر از اقتصاد دولتی است و این امر باعث شده است که تعرفه‌ها و قیمت‌ها در کشور تقریباً بدون درنظرگرفتن نقطه‌نظرات بخش خصوصی اعمال ‌شود.  

به گزارش ایراسین، مهرداد روشن مدیرعامل شرکت توکا کشش از شرکت‌های گروه توکاریل و از شرکت‌های ریلی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهار داشت: مشکلاتی مثل رشد نامتناسب تعرفه‌های شرکت راه‌آهن و افزایش هزینه‌های مرتبط با کار همچون گران‌شدن قطعات و ملزومات و... شرکت‌ها را با معضل افزایش بی‌رویه هزینه‌ها مواجه کرده و این سهم مالکانه است که تا حدی پوشش‌دهنده این هزینه‌ها بوده است.

روشن افزود: سیستم تعرفه‌گذاری در ایران متأثر از اقتصاد دولتی است و این امر باعث شده است که تعرفه‌ها و قیمت‌ها در کشور تقریباً بدون درنظرگرفتن نقطه‌نظرات بخش خصوصی اعمال ‌شود.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر مالکین واگن باتوجه‌به افزایش تعرفه راه‌آهن و به‌خاطر از دست ندادن قراردادها مجبور به محدود نگه‌داشتن افزایش سهم مالکانه خود از یک طرف و تحمل افزایش بالای نرخ قطعات و خدمات نگهداری و تعمیرات ریلی از طرف دیگر شده‌اند که این امر موجب توقف طرح‌های توسعه و کاهش سرمایه در گردش شرکت‌های ریلی شده است.

مدیرعامل شرکت توکا کشش اظهار داشت: به‌منظور افزایش سرعت سیر و توسعه ظرفیت حمل ریلی کشور، افزایش لوکوموتیو فعال و بازسازی و توسعه زیرساخت‌های ریلی در کنار افزایش و توسعه نقاط بارگیری و تخلیه از اقدامات مؤثر در جهت چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری این صنعت است.

روشن با اشاره به نقش انجمن صنفی شرکت‌های ریلی افزود: این انجمن تلاش می‌کند با تحرکاتی از قبیل اعلام نرخ مالکانه واگن، در فرایندهای اقتصاد حمل‌ونقل ریلی نقش شرکت‌ها را پررنگ‌تر کند؛ اما این اقدامات در گام‌های اولیه است و تنها زمانی تأثیرگذاری لازم را خواهد داشت که دولت و راه‌آهن نیز به میدان‌دار شدن بخش خصوصی در حوزه ریل عملاً متعهد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =