• ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
  • کد خبر: 41676
  • readingTime: ۱ دقیقه
قهرمانی منچسترسیتی در سوپرجام اروپا

دیدار سوپرجام اروپا پس از تساوی در ۹۰ دقیقه به وقت‌های اضافه کشید و این منچسترسیتی بود که با شکست سویا جام را به خانه برد.

به گزارش ایراسین، دیدار سوپرجام اروپا به میزبانی ورزشگاه گئورگیس کارایسکاکس در شهر «پیرئوس» یونان برگزار شد که منچسترسیتی قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا مقابل سویا قهرمان لیگ اروپا پس از تساوی ۱-۱، موفق شد در ضربات‌پنالتی ۵-۴ برنده و قهرمان شود.

نیمه نخست بازی به شکلی شروع و تمام شد که همه تصور می‌کردند سیتی به گل خواهد رسید. سه‌چهارم مالکیت توپ در اختیار تیم تحت هدایت پپ گواردیولا بود و این تیم چند موقعیت خوب هم داشت، ولی به گل نرسید. در سمت مقابل ضدحمله‌ای سریع در دقیقه ۲۵ سویا را به گل رساند. ارسال مارکوس آکونیا با ضربه سر یوسف النصیری به گوشه دروازه ادرسون رفت تا آندلوسی‌ها برنده نیمه اول باشند. نیمه دوم بازی حمله و ضدحمله سیتی و سویا ادامه پیدا کرد تا این که در دقیقه ۶۳ ارسال رودری را کول پالمر مهاجم جوان سیتی با ضربه سر تبدیل به گل تساوی کرد. با این که سیتی تلاش کرد تا در ۹۰ دقیقه بازی را تمام کند، اما این بازی در نهایت برخلاف همیشه وقت اضافه نداشت و به پنالتی رسید.

در ضربات پنالتی برای منچسترسیتی ارلینگ هالند، خولیان آلوارس، متئو کواچیچ، جک گریلیش و کایل واکر ضربات‌شان را تبدیل به گل کردند. برای سویا هم لوکاس اوکامپوس، رافا میر، ایوان راکیتیچ و گونسالو مونتیل گل زدند و ضربه نمانیا گودِی به تیر دروازه برخورد کرد.

به این ترتیب منچسترسیتی که فصل قبل برای اولین مرتبه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد، برای نخستین مرتبه قهرمان سوپرجام اروپا هم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =