• ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر: 41620
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

موسسه کپلر اعلام کرد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، کپلر اعلام کرد واردات نفت تحریم شده ایران توسط چین به بالاترین رقم طی حداقل یک دهه گذشته رسیده است. افزایش قیمت جهانی نفت جذابیت نفت ارزان‌تر ایران را برای پالایشگاه‌های چین بیشتر کرده است.
صادرات نفت ایران در سال جاری میلادی افزایش یافته و بیشتر این صادرات به چین انجام می‌شود.

موسسه کپلر که موسسه ردیابی محموله‌های نفتی است اعلام کرد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد . واردات نفت چین از ایران در ۷ ماه ابتدایی سال جاری میلادی به طور متوسط برابر با ۹۱۷ هزار بشکه در روز بوده است.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نفت خام برنت از اواخر ژوئن، تقاضا برای نفت ارزان قیمت ایران را بالاتر برده است. بیشتر این نفت توسط پالایشگاه‌های مستقل چین در استان شاندونگ خریداری می‌شود.
نفت ایران معمولاً به عنوان نفت مالزی در اطلاعات دولتی چین ثبت می‌شود و گاهی اگر مخلوط با نفت خام سنگین‌تر ونزوئلا باشد، به عنوان ترکیب رقیق‌شده قیر گزارش داده می‌شود.
در این بین، شرکت ورتکسا که یک شرکت دیگر برای ردیابی محموله‌های نفتی به داخل چین است اعلام کرد این کشور حدود یک میلیون بشکه در روز نفت ایران را در ماه جاری خریداری کرده است. تفاوت آمار این شرکت‌ها از تفاوت شیوه‌های تحلیل جریان نفت ناشی می‌شود.
صنعت نفت به آمار شرکت‌هایی مانند کپلر و وورتکس‌ها برای خرید نفت ایران تکیه می‌کند چون آمار دقیق در اطلاعات گمرک چین وارد نمی‌شود. گمرک چین واردات نفت از ایران را از ژوئن ۲۰۲۲ صفر نشان می‌دهد.
نفت خام ایران اغلب با عنوان قیر رقیق شده طبقه‌بندی می‌شود. طبق آمار گمرک چین، واردات نفت سنگین در ژوئن نسبت به ماه مه ۸۸ برابر و واردات قیر رقیق شده ۴ برابر شده و مالزی بزرگترین عرضه کننده این محصولات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =