• ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
  • کد خبر: 41535
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس بر خلاف روزهای گذشته از ساعات ابتدایی امروز روند صعودی را تجربه کرد و نهایتا با رشد حدود ۹۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی یک میلیون و ۹۹۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایراسین،  شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۵۴۱ واحد افزایش به ۶۹۶ هزار و ۳۲۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۵۸۵ واحد رشد به ۳۹۶ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۳۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال معامله شد.

ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۹۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۰۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۹۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۴۱ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۱۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۱۴ واحد و باک ملت (وبملت) با ۴۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛ فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۹۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۰ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۵ واحد و زامیاد (خزامیا) با ۵۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، زمیاد (خزامیا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۷۸ میلیون و ۶۰۶ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۱۱۱ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۸۳۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، ایران‌خودرو دیزل (خاور)، سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، پویا زرکان آق دره (فزر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، بانک دی (دی) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بهمن دیزل (خدیزل)، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و توسعه سامانه نرم افزاری نکین (توسن) از نمادهای پرتراکنش در فرابورس هستند.

پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل، سرمایه گذاری مس سرچشمه و سپیدار بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند. در این میان به غیر از سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل و سرمایه گذاری مس سرچشمه دیگر نمادها روند مثبتی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =