• ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
  • کد خبر: 41445
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

صعود قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته باعث شد تا قیمت ۶۷ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار صعودی شود. بعضی از شاخص‌ها خبر از آغاز روند صعودی در کریپتو کارنسی می‌دهند ولی شاخص‌ها برای آغاز یک روند صعودی پرقدرت همچنان ضعیف است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرد تا بازار رمزارزها هفته‌ صعودی را پشت سر بگذارد. از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار، قیمت ۶۷ مورد در طول هفته‌ گذشته صعودی بود و تنها ۳۳ مورد بازدهی منفی به ثبت رساندند.

هفته سبز کریپتو با پرچم‌داری بیت‌کوین

رمزارزها در بازار کریپتو همبستگی بالایی با بیت‌کوین دارند؛ در نتیجه افزایش قیمت بیت‌کوین به معنای چراغ سبزی برای صعود تمام بازار خواهد بود. البته همبستگی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها در طول هفته گذشته ضعیف‌تر بود و انتظار می‌رفت با افزایش قیمت ۱.۵ درصدی بیت‌کوین بخش بزرگتری از بازار بازدهی مثبت به ثبت برسانند ولی تنها ۶۷ رمزارز بازدهی مثبتی در طول هفته‌ گذشته به ثبت رساندند.

نیمه سبز بازار

رمزارز RUNE با بازدهی ۳۲ درصدی سبزترین رمزارز هفته بود، قیمت این رمزارز به ۱ دلار و ۲۳ سنت رسید. پس از RUNE رمز ارزهای PEPE، TON و APE نیز بیش از ۱۰ درصد رشد کردند تا هفته طلایی را پشت سر بگذارند.

هفته سبز کریپتو با پرچم‌داری بیت‌کوین

بیش از ۱ سال قبل صرافی غیر متمرکز DYDX از خدمات فیوچرز رونمایی کرد. پیش از آن هیچ صرافی غیر متمرکزی بخش فیوچرز نداشت و به همین دلیل قیمت توکن این صرافی به شدت صعودی شد و به ۲۶ دلار رسید. برخی از احتمال ۱۰۰ دلاری شدن قیمت هر توکن صرافی DYDX گفتند ولی قیمت این توکن هفته گذشته با وجود رشد ۷ درصدی به ۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

نیمه قرمز بازار

هفته گذشته فشار فروش در نیمه قرمز بازار زیاد نبود و تنها سه رمزارز بیش از ۵ درصد منفی شدند. نزولی‌ترین رمزارز هفته نیز GMX با بازدهی منفی ۱۲.۶ درصد بود.

هفته سبز کریپتو با پرچم‌داری بیت‌کوین

بازدهی رمزارزهای بسیاری در نیمه قرمز بازار کمتر از منفی ۳ درصد بود. فعالان بازار عقیده دارند این به معنای کاهش میل بازار به افت قیمت‌هاست. افراد زیادی قیمت‌های فعلی کریپتو کارنسی را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب می‌دانند.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

دامیننس بیت‌کوین بار دیگر به بالاتر از ۵۰ درصد بازگشت، یعنی بیش از ۵۰ درصد حجم‌بازار در کریپتو کارنسی مربوط به بیت‌کوین است. دامیننس بیت‌کوین کمتر از ۱ سال قبل به محدوده کمتر از ۴۰ درصد سقوط کرده‌ بود و در تاریخ‌کریپتو آغاز روند صعودی در دامیننس بیت‌کوین به معنای آغاز صعود برای کل بازار است، البته به شرط اینکه دامیننس تتر کاهشی شود. اکنون دامیننس تتر در محدوده ۷.۳۵ درصد قرار دارد یعنی همچنان سرمایه‌گذاران در کریپتو پول نقد نگه‌ می‌دارند و عقیده دارند بازار قیمت‌های ارزنده‌تری را خواهد دید. دامیننس تتر در فاز صعودی بازار رمزارزها کمتر از ۳ درصد است. در مقابل دامیننس بسیاری از آلت‌کوین‌ها مانند اتریوم روند کاهشی دارد. اگرچه این شرایط از احتمال آغاز یک روند صعودی خبر می‌دهد ولی همچنان داده‌های قوی برای روند صعودی پرقدرت‌ وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =