تولیدی

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اعلام اینکه ابتدای امسال تا کنون تأمین برق صنایع ۱۲ تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است؛ گفت: رشد تامین برق صنایع کشور نشان از موفقیت برنامه‌های مدیریت مصرف دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، در مورد اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق به خصوص صنایع، اظهار کرد: رشد تامین برق صنایع کشور در تابستان سال جاری که با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید و با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات صورت گرفت، نشان از اجرای موفق برنامه‌های وزارت نیرو با بهره‌گیری از تجربه سال گذشته است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که خط قرمز وزارت نیرو خاموشی در بخش خانگی است، از همکاری صنایع با صنعت برق قدردانی کرد و به تجربه موفق اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته اشاره کرد.

هیچ‌گونه خاموشی نداشتیم

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: تابستان سال گذشته و امسال با وجود اوج‌گیری مصرف برق در کشور، هیچ‌گونه خاموشی را شاهد نبودیم و در کنار آن دولت در تأمین برق صنایع موفق‌تر از گذشته ظاهر شد؛ به طوری که با اجرای برنامه طرح ملی پاداش مشترکان، از ابتدای امسال تاکنون تأمین برق مورد نیاز صنایع ۱۲ تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد یافت.

قراگوزلو ادامه داد: بر اساس آمارهای منتشر شده در بازه زمانی ۱۳ خرداد تا ۱۰ تیرماه امسال رشد تولید ایران در بخش فولاد به ۱۷.۴ درصد رسیده و کشور با رکوردشکنی رشد تولید از دهمین فولادساز بزرگ دنیا در سال گذشته به رتبه ۷ فولادسازان بزرگ دنیا رسیده است که این موفقیت قابل توجهی است.

فعالیت ۹۲ درصد واحدهای صنعتی بدون هیچ محدودیتی برقی

وی خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد واحدهای صنعتی کشور در فصل گرم سال بدون هیچ محدودیتی در تأمین برق کار خود را ادامه دادند و در واقع طی سال ۱۴۰۱ سهم صنایع از تقاضای برق در استان تهران در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، افزایشی بود و آمار رشد مصرف برق در بخش‌های مختلف صنایع گواه این ماجراست که اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف موفقیت آمیز بوده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: علاوه بر تأثیر مثبت مصرف بهینه برق بخش خانگی، بر عملکرد صنایع کشور، مقایسه اقدام‌های انجام شده برای رفع ناترازی موجود در صنعت برق کشور بیانگر اقدام مفید و مؤثر در این باره است که تاثیر مثبت خود را در زندگی مردم، کسب‌وکار، تولید کشور، تجارت، بهداشت و درمان نشان داده است.

۳۵ درصد قبوض برق مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند

قراگوزلو با اشاره به همکاری خوب هموطنان در سال جاری و مشارکت در طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی، گفت: این طرح نتایج و دستاوردهای خوبی را در بخش خانگی به همراه داشت، به طوری که تا دوم مردادماه سال جاری ۲۵ میلیون قبض برای مشترکان خانگی صادر شده و از این تعداد ۹ میلیون قبض معادل ۳۵ درصد کل قبوض مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شده‌اند.

وی از همه مشترکان درخواست کرد، با انجام حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق خود، خادمان صنعت برق را در تأمین برق پایدار یاری کنند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اضافه کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی؛ تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه؛ کاهش روشنایی غیرضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی که حداقل یک هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم می‌کند؛ عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۱ صبح تا ۲۳ شب که می‌تواند فشار مضاعف بر شبکه را کاهش دهد، از جمله راهکارهای ساده مدیریت مصرف و بهره‌مندی از پاداش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =