ویترین طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند کاهشی قرار گرفت اما سکه‌ امامی و نیم‌سکه از کاهش بازار فلز زرد تبعیت نکرد و روند باثباتی داشت. دیروز قیمت طلای جهانی و دلار نیز ثابت بود و تغییری نداشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، در دومین روز از هفته جاری روند قیمت طلا و سکه کاهش داشت اما قیمت سکه امامی و نیم‌سکه از این کاهش قیمت تبعیت نکرد و روند باثباتی داشت.

روز گذشته نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی در این نشست به رکود بازار فلز زرد از ابتدای سال جاری اشاره کرد. وی رکود بازار را بیش از دوران کرونا و فراتر از پیش‌بینی کارشناسان عنوان کرد و گفت: «کاهش قیمت، کاهش تقاضا را تشدید کرده و در پی آن خرید طلا کاهش ٢٠ تا ۴٠ درصدی داشته است. این در حالی است که حتی تا ٢٠ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته ‌است.»

منتظر کاهش بیشتر قیمت نباشید

بذرافشان به مردم توصیه کرد که منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا و سکه نباشند زیرا قیمت‌ها به اندازه کافی پایین آمده و الان وقت خرید است.

به گفته این مقام صنفی قیمت نیم‌سکه با افت ۱۶.۲ درصدی بیشترین مقدار رکود را در بازار فلز زرد داشته است. بر أساس آمار رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ابتدای سال‌جاری تا روز گذشته انس‌جهانی با افت ۶/۱ درصدی، هر گرم طلای ۱۸ عیار و مثقال با کاهش ۶/۶ درصدی، قیمت سکه امامی با کاهش ۷.۷۴ درصدی، سکه بهار با افت ۸.۹ درصدی، ربع سکه با کاهش۸.۲ درصدی و سکه گرمی نیز با کاهش ۱۱.۴۲ درصدی نشانه رکود قیمت در بازار فلز زرد است.

ربع سکه پرچمدار کاهش قیمت شد

دیروز ۱۵ مرداد قیمت سکه امامی ثبات داشت و همانند روز شنبه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۹۵ هزار تومانی داشت. این قطعه دیروز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه نیز همانند سکه امامی بدون تغییر و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه نیز کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۵۰ هزارتومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

عقبگرد حباب بهار و ربع به کانال پایین‌تر

روز گذشته هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۷ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش چهار هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۰۰ تومانمعامله شد. روز گذشته طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۲۸ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. دیروز حباب سکه امامی ۶۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۶۶ هزار تومان و سکه گرمی ۵۸ هزار تومان کاهش داشتند. گفتنی است این مقدار کاهش، حباب سکه‌های بهار و ربع سکه را در کانال پایین‌تر قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =