• ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 41144
  • readingTime: ۲ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

شروع سومین هفته مرداد با کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار مصادف شد. دیروز این اسکناس کریدور ۵۰ هزار تومانی را ترک گفت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار دیروز به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

در واپسین روزهای هفته گذشته فرزین رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که سهمیه دلاری و یورویی اربعین به دینار تغییر پیدا کرده و برای هر متقاضی ۲۰۰ هزار دینار تخصیص می‌یابد. فعالان بازار ارز معتقدند این خبر ورود تقاضای جدید را بی‌اثر کرده است.

ارزپاشی بازارساز در سایه

از سوی دیگر سلطانی دبیر کانون صرافان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کاهش نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد ناشی از تزریقی است که به صورت غیررسمی توسط بازارساز انجام می‌شود. وی گفت این تزریق غیررسمی ارز ، قبلا هم انجام شده، در سال‌های ۸۹ یا ۹۰ یا در بازه‌ زمانی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ شاهد این بودیم که ارزپاشی و تزریق ارز به بازار به صورت غیررسمی انجام شده اما روش استاندارد و کارآمدی نیست؛ به دلیل اینکه در این فرآیند، خریدار و فروشنده مشخص نیستند.

روز گذشته بازارهای مجاور نیز با کاهش قیمت دلار در تهران همراه بودند و روند نزولی داشتند.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز در سایت بازار متشکل ارزی قیمت اسکناس دلار و درهم تغییر قیمتی نداشت. در حالی که در روزهای گذشته بازار آزاد نوسانات افزایشی و کاهشی داشت اما این اسکناس‌ها در سایت بازار متشکل ارزی یا تغییر قیمتی نداشتند، یا اگر تغییری داشت به اندازه یک یا دو تومان بود.

دیروز نیز در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با همان قیمت ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومانی هفته گذشته عرضه شد. دلار حواله نیز با با رقم ۳۷ هزار و ۵۴۷ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۵۱۷ تومان معامله شد و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با افزایش ۷۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۵۸۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز همانند اسکناس یورو ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۳۷۳ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد و ۱۳۰ تومان کاهش داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت درهم نیز همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان مبادله شد و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =