رضا مراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال اخیر در زمینه ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: صندوق در شرایط نامناسبی به این دولت تحویل داده شد اما با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف انجام شده، صندوق به ریل اصلی خود بازگشته است.

وی افزود: در یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و در زمینه هیأت‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ضوابط، آئین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها اقدامات بسیار خوب و مؤثری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: متأسفانه صندوق با زیان انباشته و در شرایطی که داشت تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد گواه این مساله است.

صحرایی تاکید کرد: تلاش ما این است که مبتنی بر نتیجه تحقیق و تفحص مذکور و رویکرد این دولت که فسادستیزی است، صندوق رشد پیدا کند.

وی یادآور شد: صندوق در بخش‌هایی آسیب‌دیده که اصلاح‌پذیر است و دولت باید کمک کند تا این کار را انجام دهیم.

رئیس هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین با اشاره به بدهی دولت به اعضای صندوق گفت: دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است که باید پرداخت کند. مجلس و سایر قوا نیز باید به صندوق کمک کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره متعلق به معلمان است و معلمان هم توقع دارند که صندوق در خدمت معیشت، رفاه و منزلت آن‌ها قرار بگیرد. صندوق خود را بنگاه مالی می‌داند و صلاح رویکرد صندوق در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =