سید رضا شهرستانی

سیدرضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد گفت: قیمت مسکن در تهران از ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر متر است و فقط ۲ درصد از قیمت کل یک خانه به نرخ فولاد مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن فولاد اخیرا در گفت‌گویی اظهار کرد مطابق آمار بانک مرکزی سهم فولاد در قیمت هر مترمربع مسکن حدود ۲.۵ تا ۳ درصد است.

سیدرضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین تصریح کرد: در ساخت هر متر مربع مسکن، در حدود ۲۵ تا ۴۰ کیلوگرم فولاد به کار می‌رود. اکنون قیمت میلگرد کمتر از ۲۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. بر این اساس محاسبات نشان میدهد از ۶۲۵ هزار تومان تا یک میلیون تومان از هر متر مسکن به قیمت فولاد مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت مسکن در تهران از ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر متر است؛ این قیمت در شهرستان‌ها نیز کمتر از ۳۰ میلیون تومان نیست. در نتیجه می‌توان گفت ۲ درصد از قیمت کل یک خانه به نرخ فولاد مربوط می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که قیمت فولاد به تنهایی ملاک ارزش گذاری مسکن نیست، مواردی مانند نرخ ارز، سایر کالاهای مصرفی در ساخت ملک و... نیز اثرگذار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =