ارز منابع ارزی دلار

قیمت دلار خود را دوباره به کریدور ۵۰ هزار تومانی رسانده است؛ طی ماه‌های گذشته سیگنال‌های سیاسی همواره بر روند بازار ارز اثر داشتند اما دیروز تصمیم بانک مرکزی مبنی بر انحلال کانون صرافان روند تقاضا و قیمت دلار را در بازار آزاد صعودی کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت دلار وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شد و افزایش ۷۰۰ تومانی داشت. این مقدار رشد روزانه برای اسکناس دلار طی ماه‌های گذشته بی‌سابقه بود.

روز گذشته تقاضا در بازار ارز بالا و فروشنده کم بود. فعالان بازار ارز علاوه بر سیگنال نامساعد انحلال کانون صرافان و تعطیلی امروز و ‌فردا در این روند صعودی اثرگذار دانستند.

دیروز بانک مرکزی به دلیل آنچه تخلفات و انحراف از اهداف کانون صرافان ایرانیان خوانده بود، موافقت‌نامه تاسیس این کانون را ابطال کرد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز دهم مرداد، اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی همچنان با افزایش‌ها و کاهش‌های یک و دو تومانی همراه شد. روز گذشته دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۴۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله دیروز یورو در بازار آزاد با افزایش نزدیک به ۹۰۰ تومانی یک پله بالا رفت و با قیمت ۵۵ هزار و ۱۸۹ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با افزایش ۲۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۵۱۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز همانند اسکناس یورو ۲۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۳۷۳ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان معامله شد و ۲۳۰ تومان افزایش داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان مبادله شد و نسبت به روز دوشنبه تغییر قیمت نداشت. اسکناس درهم نیز با یک تومان افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =