• ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 40958
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

ورق بازار ارز برگشت و قیمت دلار مرز مقاومتی جدید را شکست و وارد پله‌های بالای کانال ۴۹ هزار تومان شد.

به گزارشایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در معاملات فردایی در آستانه کانال ۵۰ هزار تومان است و به قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود.

این افزایش قیمت در حالی است که قیمت دلار در هفته گذشته و قبل از آغاز تعطیلات عاشورا، تا آستانه کانال ۴۷ هزار تومان رفته و امید به کاهش قیمت دلار در بازار تقویت شده بود. اما ناگهان جو مثبت بازار منفی شد و قیمت دلار به سمت افزایشی شدن پیش رفت.

قیمت دلار چقدر بالا می‌رود؟

پیش از این معامله‌گران اعلام کرده بودند که اگر دلار از مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند، می‌تواند وارد کانال قیمتی جدید شود. دلار اکنون از این مرز عبور کرده. قیمت دلار در معاملات فردایی هم به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. اینها نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد.

در این شرایط اگر دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان بشود، انتظارات افزایشی در بازار تقویت می‌شود و تقاضا برای خرید دلار در بازار بیشتر می‌شود. اما اگر دلار بتواند کانال ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست بدهد، قیمت دلار می‌تواند دوباره وارد کانال ۴۸ هزار تومان شود. اما این انتظار در حالی است که پیش از این کارشناسان اقتصادی هشدار داده بودند که دولت در نیمه نخست سال می‌تواند قیمت دلار را مهار کند و نگه داشتن دلار در کانال ۴۸ هزار تومان در نیمه دوم سال کار دشواری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =