• ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 40934
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

بعد از حدود یک‌ هفته معاملات پشت خطی، بازگشایی بازار طلا با روند صعودی قیمت همراه بود. دیروز قیمت طلا و سکه در روند افزایشی قرار گرفت. قیمت سکه با افزایش نیم‌میلیونی از کف کانال ۲۸ میلیونی فاصله گرفت و از نیمه این محدوده فراتر رفت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه در روند افزایشی قرار گرفت. قیمت سکه با افزایش نیم‌میلیونی از کف کانال ۲۸ میلیونی فاصله گرفت و از نیمه این محدوده فراتر رفت.

در روز گذشته معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که بازگشایی و شروع دوباره معاملات فیزیکی در بازار طلا، رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار را رقم زده است.

گفتنی است دیروز فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد هر دو افزایشی بودند. انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۷۱ دلار معامله می‌شود و ۱۲ دلار افزایش قیمت داشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر سد سیاستگذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد. آنها به شرایط رکودی بازارها اشاره می‌کنند و می‌گویند در شرایط رکود بازارها موضوع تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر نوسانات قیمتی را به وجود می‌آورد.

پیشروی قیمت خانواده سکه‌ها در کانال بالاتر

روز گذشته نهم مرداد قیمت سکه امامی با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۸ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار افزایش ۴۰۳ هزار تومانی داشت. این قطعه در روز گذشته با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد

حباب سکه ۴ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز افزایش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا با ۱۳۸ هزار تومان رشد، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه در تمام قطعات افزایشی بود. سکه امامی با ۱۱۸ هزار تومان رشد، بیشترین مقدار افزایش مقدار حباب را داشت. حباب سکه بهار ۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه هشت هزار تومان، ربع سکه ۱۰۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۳ هزار تومان افزایش داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =