• ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
  • کد خبر: 40780
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

نیمی از هفته گذشته بازار تهران تعطیل بود اما تمام قطعات سکه یک کانال بالاتر نشست و حباب سکه نیز افزایشی بود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در حالی هفته نخست مرداد را سپری کرد که بازار به مناسبت سوگواری محرم تعطیل بود. اما در تعطیلی بازار تهران معاملات پشت خطی به قوت خود پابرجا بود و همین موضوع روند قیمت را صعودی کرد.

معامله‌گران بازار طلا می‌گویند معاملاتی که هفته گذشته صورت گرفته در لفظ است و نقل و انتقال پول و رد و بدل شدن طلا و سکه بعد از بازگشایی بازار در روز دوشنبه ۹ مرداد انجام خواهد شد.

برخلاف معامله‌گران بازار ارز که در انتظار روند افزایشی قیمت دلار بعد از بازگشایی بازار تهران هستند، فعالان بازار طلا معتقدند بعد از تعطیلات، روند قیمت تغییر خاصی نخواهد داشت و این معاملات پشت خطی است که ریتم بازار را صعودی کرده است. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا به قیمت ۱۹۵۳ دلار رسیده و در روند افزایشی، هشت دلار گران شده است.

سکه‌ در کانال بالاتر بسته شد

در آخرین معامله هفته گذشته پنجم مرداد سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که کاهش ۲۰ هزار تومانی داشت. سایر قطعات سکه بدون تغییر و با همان ارقام روز چهارشنبه گذشته معامله شدند.

روز پنجشنبه قیمت سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد. نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت حباب سکه

در طول معاملات روز پنجشنبه قیمت طلا میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود و در نهایت با افزایش محدودی به کار خود پایان داد. هر مثقال طلا با رقم ۱۰ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید. گفتنی است حباب تمام قطعات سکه نیز افزایش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =