عکس جدید نوردگرم فولاد مبارکه

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۶.۱ میلیون تن محصولات فولادی تولید کرده‌ است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴.۸ درصدی همراه بود در حالی‌ که آمار تولید در کشورهای بزرگ حوزه فولاد مانند آمریکا و آلمان نزولی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی جهان حجم تولیدات خود را در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش دادند. آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال۲۰۲۲ تولید فولاد در ترکیه، آمریکا، ژاپن، آلمان و بزریل کاهش یافته‌ است و در مقابل تولید فولاد ایران، چین و هند با روند صعودی همراه بود. کاهش تولید فولاد توسط بزرگان این حوزه و عملکرد خوب تولیدکنندگان داخلی باعث شد تا ایران در جایگاه هشتم در بین بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان در شش ماه نخست سال قرار گیرد.

انجمن فولاد

ترکیه با کاهش ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد بیشترین افت را در میان بزرگان تولیدکننده تجربه کرد. پیش از این انتظار می‌رفت به دلیل افزایش تقاضای داخلی ترکیه پس از زلزله زمستان گذشته، تولید فولاد در این کشور افزایش پیدا کند ولی داده‌های اقتصادی از کاهش تقاضای داخلی فولاد در ترکیه خبر می‌دهد. البته چشم‌انداز بلندمدت تولید فولاد در ترکیه مثبت است. پس از ترکیه، بزریل با ۸.۹ درصد کاهش در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. کاهش تولید فولاد در بزریل پیش‌نشده بود ولی کاهش قیمت محصولات فولادی باعث شد تا برزیلی ها با هدف کنترل بازار، تولید کمتری داشته‌باشند.

کارنامه مثبت فولاد ایران در ماه ژوئن

آلمان پس از برزیل با کاهش ۵.۳ درصدی تولید فولاد مواجه بود. به صورت کلی تولید فولاد در اروپا پس از جنگ روسیه با اوکراین نزولی شد و همچنان به روند خود ادامه می‌دهد. در انتهای لیست تولید فولاد ژاپن، آمریکا و کره جنوبی نیز کاهش پیدا کرد تا شرایط برای هند و ایران مهیا شود.

تولید فولاد در هند طی نیمه اول سال ۷.۴ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن ایران با ۴.۸ درصد افزایش قرار می‌گیرد. در گزارش انجمن جهانی فولاد ادعا شده ۹۷ درصد فولاد جهان در ۶۳ کشور دنیا تولید می‌شود و در میان ده تولیدکننده برتر فولاد هند و ایران بهترین کارنامه را در نیمه اول سال را به ثبت رسانده‌اند. نتیجه افزایش تولید فولاد در ایران قرار گرفتن در رتبه هشتم جهان است.

کارنامه مثبت فولاد ایران در ماه ژوئن

کار دشوار ایران برای حفظ جایگاه هشتم

گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد کار ایران برای حفظ رتبه هشتم در میان بزرگترین تولیدکنندگان فولاد دشوار خواهد بود زیرا حجم تولیدات برزیل و ترکیه به عنوان رتبه نهم و دهم فاصله کمی با ایران دارند. حجم تولیدات ایران در طول ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۶.۱ میلیون تن ارزیابی می‌شود در حالی که تولیدات بزریل و ترکیه به ترتیب ۱۶ و ۱۵.۹ میلیون تن است. از طرفی ایران برای حضور در رتبه هفتم باید بیشتر از آلمان فولاد تولید کند. حجم تولیدات آلمان ۱۸.۵ میلیون تن است.

تولید فولاد خام ایران در ژوئن سال جاری میلادی سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران توانست با این میزان تولید به رتبه هفتم تولید در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =