مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  در مجتمع فولاد سبا

مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام، امروز سه شنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۲ با حضور هیئات مذهبی و کارکنان مجتمع فولاد سبا در این مجتمع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور جمعی از کارکنان مجتمع فولاد سبا و هیئات مذهبی شهرستان زرین‌شهر در این مجتمع برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه زرین‌شهر ضمن خوشامدگویی به عزاداران حسینی و تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام اظهار کرد: تکرارپذیری در تاریخ یکی از نکاتی است که دانشمندان این علم، تحقیقاتی را در مورد آن انجام داده‌اند و معتقدند این مبحث، علاوه بر علوم دیگر، در علم تاریخ نیز قابل استناد و بررسی است.
وی گفت: هر چند حوادث تاریخی منحصر به فرد هستند ولی قوانینی که از یک حادثه منتج می‌شوند، قابل استناد و الگوبرداری برای سایر اتفاقات هستند. مثلاً این موضوع بدیهی است که اگر مجموعه‌های انسانی، هم دل و هم نوا شدند، قدرتشان بیشتر می‌شود و طبق سنت‌های الهی، به خاطر شکل‌گیری یک اتحاد، خداوند به آن ها کمک می‌کند.
امام جمعه زرین شهر افزود: دلیل اینکه ما بیش از ١٤٠٠ سال است که برای امام حسین علیه السلام عزاداری می‌کنیم، علاوه بر نیت‌های معنوی، حفظ وحدت بین مردم جامعه است تا با شکوه‌تر از هر سال، زیر پرچم سید شهیدان مثل یک خانواده در کنار هم باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ملتی که در کنار هم باشند پیروز خواهند شد و به همین خاطر آرزو می‌کنیم خدا این بیرق را بر سر ما نگه دارد تا زیر آن وحدت خود را حفظ کنیم. البته باید شکرگذار این نعمت حسینی بودن باشیم و برای پدران و مادرانی که ما را عاشق اهل بیت علیهم السلام بار آوردند آرزوی توفیق و مغفرت کنیم.
آقایی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که همه ما می‌میریم ولی بالاترین مرگ، شهادت است و این در حالی است که اهل بهشت، به مقام شیعیان، مجاهدین و شهدا غبطه می‌خورند و البته همه شهدا به مقام شهدای کربلا غبطه می‌خورند؛ همان شهدایی که تا پای جان جنگیدند و در رکاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند.

وی در پایان این مراسم به خاطر میزبانی فولاد مبارکه از دسته‌های عزای حسینی از مدیران این شرکت تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، با حضور حجت الاسلام نبوی رییس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت فولاد مبارکه، جمعی از مسئولین هیئات مذهبی شرکت‌کننده در مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در این مراسم که با استقبال پرشور کارکنان مجتمع فولاد سبا و هیئات مذهبی شهرستان زرین‌شهر همراه بود، عزاداران حسینی در قالب دسته‌های عزاداری و حرکت در مسیرهای از پیش تعیین شده در این مجتمع به مرثیه‌خوانی و عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =