مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده فولاد مبارکه

در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۱ فولاد مبارکه، آمارهایی مهم و قابل توجه منتشر شد. این آمارها حاکی از رشد بیش از ۱۱ درصدی تولیدات کمی، تولید ۱۴ محصول کیفی و رشد تولید در شرکت‌های گروه است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- محمد جواد قائدی: مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ فولاد مبارکه مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۹ برگزار شد که در نهایت با تصویب هیئت رئیسه، به تقسیم سود ۴۰۰هزار میلیارد ریالی منجر شد.

اما در این مجمع آمارهایی از فعالیت‌ چشمگیر این شرکت در جریان برگزاری مجمع منتشر شد که در نوع خود قابل‌توجه است.

جریان توقف‌ناپذیر رشد تولید در فولاد مبارکه

در بخش تولید، این شرکت با تولید ۶۹۶۴ هزار تن گندله، آمار خوبی را از به خود به ثبت رسانید. این میزان از تولید گندله، برابر با ۱۵ درصد گندله تولید شده در کشور طی سال ۱۴۰۱ بوده است.

آهن اسفنجی یکی از دیگر مواد اولیه فولادی موردنیاز کشور است که در این زمینه، فولاد مبارکه با تولید ۸۰۳۳ هزار تن از این محصول، بالغ بر ۲۷ درصد از نیاز کشور را تأمین کرد.

اما در بخش تختال نیز فولادمبارکه با تولید ۳۸ درصد تختال کشور، یعنی معادل ۸۷۰۸ هزار تن توانست در زمینه تولید مواد اولیه، افتخاری دیگر را به نام خود ثبت کند.

در مجموع آمارها نشان می‌دهد فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱، با تولید ۸۲۱۱ هزار تن، بالغ بر ۱۱.۸۵ درصد رشد تولید را محقق کرده و این در حالی است که تولید سال ۱۴۰۰، به میزان ۷۳۴۱ هزار تن بوده است.

در گروه فولاد مبارکه نیز رشد ۱۰۴ درصدی تولید کنسانتره در فولاد سنگان، رشد ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد سفید دشت، رشد ۶.۷ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان، رشد ۴.۷۷ درصدی تولید کلاف سرد در فولاد امیرکبیر کاشان، رشد ۱.۶ درصدی تولید ورق گالوانیزه در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و رشد ۳.۲۲ درصدی تولید شرکت گالوانیزه تاراز نمونه‌ای دیگر از تلاش شبانه‌روزی جهادگران صنعت فولاد در گروه فولاد مبارکه بوده است.

در عرصه کیفی نیز شرکت فولاد مبارکه با تولید ۱۴ محصول جدید، گره‌های بزرگی را از صنعت و اقتصاد کشور باز کرده است؛ گره‌هایی که تاکنون برای باز کردن آن منابع ارزی کشور در شرایط حساس کنونی هزینه می‌شده است.

افزایش ۹ درصدی شناسایی درآمدها تا پایان سال ۱۴۰۱ به همراه مدیریت چشمگیر هزینه‌ها از جمله اقدامات خوب این شرکت در زمینه مالی بوده است. به علاوه ارائه گزارش حسابرسی وضعیت مالی گروه و شرکت فولاد مبارکه از تمام جنبه‌های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری با ضریب بالایی از دقت و شفافیت، دستاورد دیگری بود که مورد تأیید حسابرس این شرکت قرار گرفت.

فولاد مبارکه؛ بر مدار توسعه

فولاد مبارکه به عنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه، با برنامه‌ریزی‌ و اجرای پروژه‌های شاخص و زیرساختی از جمله احداث نورد گرم۲، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر از دو نوع خورشیدی و بادی، توسعه متوازن زنجیره ارزش و بسیاری از پروژه‌های دیگر نشان داد که در سال گذشته تلاشی جدی را در راستای بسترسازی برای افق ۱۴۱۰ خود انجام داده است.

نباید فراموش کنیم که کاهش قیمت‌ در بازارهای جهانی و محدودیت‌های شدیدی انرژی از دلایل کاهش سود این شرکت و حاصل شدن عدم‌النفع ۱۴هزار و ششصد میلیارد تومانی شده است. البته این موارد، تنها گوشه‌ای از چالش‌هایی بود که این شرکت طی سال ۱۴۰۱ با آن دست و پنجه نرم کرده و در شرایطی سخت با تلاش کارکنان و اعتماد سهامدارانش از بحران‌ها بیرون آمد تا با تلاش مضاعف، گام‌های بزرگتری را در جهت اعتلای نام ایران اسلامی در عرصه تولید فولاد در دنیا طی روزهای پیش رو بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =