• ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 40639
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

نخستین روز مرداد، با کاهش قیمت طلا و سکه مصادف شد. این روند نزولی، قیمت سکه امامی را به کانال ۲۶ میلیون تومانی برگرداند و سبب شد قیمت مثقال در کانال ۹ میلیونی دو پله عقب‌نشینی کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه کاهش داشت. طی ۱۰ روز گذشته سکه امامی دو کانال جابه‌جا شده است. به تعبیر فعالان بازار طلا، حباب سکه در جریان کاهش تقاضا ریزش داشته و این تغییر کانال سکه، در پی کاهش حباب آن است.

با وجود اینکه کف حمایتی ۲۷ میلیونی برای سکه امامی از دست رفت‌، کارشناسان اقتصادی محدوده حمایتی بعدی را منطقه ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌دانند. آنها معتقدند اگر سکه پایین‌تر از محدوده‌های حمایتی مذکور تثبیت شود می‌توان به عنوان منطقه شیرین خرید از آن یاد کرد.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی در رقم ۱۹۶۳ دلار ثابت بوده است.

پرچمداری سکه امامی در کاهش قیمت

دیروز یکم مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۳۴۸ هزار تومانی یک کانال عقب‌نشینی کرد. این قطعه با قیمت ۲۶ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان مبادله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۳۰۰ هزار تومان افت داشت. این قطعه با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی و با رقم ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

برگشت حباب سکه‌های بهار و ربع به کانال پایین‌تر

دیروز قیمت طلا با کاهش قیمت سکه همراه شد و روند نزولی داشت. هر مثقال طلا با ۷۰ هزار تومان کاهش، با رقم ۹ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۲۷۲ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه، خلاف ابتدای هفته کاهش داشت. این کاهش، حباب سکه‌های بهار را یک میلیونی و حباب ربع سکه را سه میلیونی کرد. حباب سکه امامی بیشترین مقدار کاهش را داشت و ۲۴۸ هزار تومان ارزان شد. حباب سکه‌ بهار و نیم‌سکه هر یک ۱۹۱ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۳۵ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =