شمش فولادی

آخرین معامله تیرماه در بازار جهانی فلزات با ریزش شدید قیمت میلگرد و شمش فولاد صادراتی ایران همراه بود. میلگرد و شمش در معامله روز ۳۰ تیرماه به پایین‌ترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳ رسید و این احتمالا به معنای تداوم روند ریزشی آنها در طول هفته‌های آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میلگرد و شمش فولاد صادراتی ایران در پایان تیرماه پایین‌ترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳ را از دست داد. پایین‌ترین قیمت میلگرد صادراتی ایران در سال ۲۰۲۳ برابر با ۵۰۰ دلار به ازای هر تن بود ولی در آخرین معامله تیرماه به ۴۹۵ دلار رسید. شمش فولاد صادراتی ایران نیز با قیمت هر تن ۴۵۲ دلار معامله شد در حالی‌که این قیمت ۲۰ دلار به ازای هر تن پایین‌تر از کمترین قیمت سال ۲۰۲۳ بود. حالا با شکست کف قیمتی قبلی احتمال کاهش قیمت بیشتر محصولات صادراتی ایران در بازار جهانی فولاد وجود دارد.

آیا قیمت محصولات فولادی به روند نزولی خود ادامه خواهند داد؟ کارشناسان حوزه فولاد عقیده دارند با کاهش تقاضا در سطح جهان احتمال ادامه روند نزولی قیمت‌ها در زنجیره فولاد وجود دارد و در این صورت قیمت محصولات فولادی ایران نیز به روند نزولی خود ادامه‌ خواهد داد.

میلگرد صادراتی ایران

قیمت هر تن میلگرد صادراتی ایران در طول ۷ ماه ابتدایی از سال ۲۰۲۳ بالاتر از ۵۰۰ دلار بود. اواسط اردیبهشت‌ماه همزمان با ریزش شدید قیمت میلگرد، قیمت میلگرد صادراتی ایران نیز به کانال ۵۰۰ دلار رسید و با وجود ادامه روند نزولی در بازارهای جهانی ولی میلگرد صادراتی ایران با افزایش تقاضا از ۵۰۰ دلار تا ۵۴۰ دلار رشد کرد ولی نیمه دوم تیرماه وقتی قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن از ۶۰۰ دلار به ازای هر تن تا ۵۷۵ دلار کاهش پیدا کرد، میگلرد صادراتی ایران نیز کانال ۵۰۰ دلار را از دست داد.

ریزش میلگرد و شمش صادراتی ایران در آخرین معامله تیرماه

با از دست رفتن کانال ۵۰۰ دلار احتمال ریزش بیشتر قیمت میلگرد وجود دارد ولی فعالان بازار همچنان منتظر حمایت خریداران در این کانال قیمتی هستند و معتقدند شاید با افزایش تقاضا میلگرد به بالاتر از ۵۰۰ دلار به ازای هر تن بازگردد. بررسی بازار و قیمت میلگرد صادراتی سایر کشورها نشان می‌دهد کاهش قیمت میلگرد به کانال‌های پایین‌تر از ۴۹۰ نیز شدنی است.

شمش فولاد صادراتی ایران

شمش فولاد در آخرین معامله تیرماه با قدرت کف قیمتی سال ۲۰۲۳ را از دست داد. اواسط اردیبهشت ماه قیمت هر تن شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۷۲ دلار رسید و با افزایش تقاضا به کانال ۴۸۰ دلار برگشت تا اینکه در معامله آخر تیرماه هر تن شمش فولاد صادراتی ایران ۴۵۲ دلار معامله شد.

ریزش میلگرد و شمش صادراتی ایران در آخرین معامله تیرماه

برخی از فعالان بازارهای جهانی معتقدند قیمت شمش صادراتی ایران بیش از این ریزشی خواهد شد و شاید تا کانال ۴۰۰ دلار کاهش پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روند قیمتی شمش صادراتی ایران در بازارهای جهانی با قیمت آن در بورس کالا همبستگی دارد در نتیجه با ریزش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران احتمالا قیمت‌ها در بورس کالا نیز نزولی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =