آن یونگ هوان

پس از این که «آن یونگ هوان» به ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۲ در دیداری جنجالی گل طلایی زد، از باشگاه ایتالیایی پروجا اخراج شد!

به گزارش خبرنگار ایراسین، آن یونگ هوان به دلیل گل طلایی به ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۲، به قهرمان ملی کره جنوبی تبدیل شد اما مورد غضب ایتالیایی‌ها قرار گرفت و از باشگاه پروجا اخراج شد.

جام جهانی ۲۰۰۲ اولین جام‌جهانی بود که در خارج از اروپا یا آمریکا برگزار شد. کره جنوبی و ژاپن این افتخار را داشتند که بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان را برگزار کنند. این جام جهانی جنجال‌های زیادی داشت که یکی از آنها درباره داوری مغرضانه بود. یکی از داوران مسابقه برایان مورنو بود که دیدار یک‌هشتم نهایی بین کره جنوبی و ایتالیا را قضاوت کرد. ملی‌پوشان ایتالیا احساس کردند که با این داور اهل اکوادور تبانی شده است.

علاوه بر این، در این تورنمنت کره جنوبی به عنوان میزبان، توانایی خود را به رخ کشید و به نیمه نهایی راه یافت و اولین کشور آسیایی شد که در جام جهانی به این مرحله می‌رسید. هرچند حواشی زیادی به وجود آمده بود مبنی بر اینکه داوران به آنها کمک می‌کنند.

شاید جنجالی‌ترین اتفاق در این تونمنت مربوط به بازی کره جنوبی و ایتالیا بود و اتفاقی که بعد از این بازی رخ داد. قرارداد آن یونگ هوان، روز بعد از حذف ایتالیا از رقابت‌های جام‌جهانی، با باشگاه «پروجا» در سری آ فسخ شد. به نقل از روزنامه ورزشی ایتالیایی لاگاتزتا دلو اسپورت، لوچیانو گائوچی، رئیس پروجا، گفت: «آن آقا دیگر هرگز پا به پروجا نخواهد گذاشت.»

عجیب‌ترین دلیل اخراج از باشگاه فوتبال/ گل تاریخی ملی دردسرساز شد!

ایتالیا با خشم به شکست شوکه‌کننده ۲-۱ مقابل کره جنوبی واکنش نشان داد و داور و هیئت حاکمه فوتبال فیفا را متهم به تبانی کرد. آن یونگ هوان که در اوایل بازی یک پنالتی را از دست داد، وقتی در دقیقه ۱۱۶ گل طلایی را به ثمر رساند و باعث شکست ایتالیا شد، به عنوان یک قهرمان ملی مورد ستایش قرار گرفت.

از زمان انتقال از بوسان به پروجا در تابستان ۲۰۰۰، ایتالیا او را مهره‌ای کم‌ثمر می‌دانست، اما گل دقیقه ۱۱۶ او نام او را در تاریخ فجایع ایتالیا ثبت کرد. گائوچی گفت: «او تنها زمانی که مقابل ایتالیا بازی می‌کرد پدیده بود. من یک ملی‌گرا هستم و چنین رفتاری را نه تنها توهین به غرور ایتالیا بلکه توهین به کشوری می‌دانم که دو سال پیش درهای خود را به روی او گشود. من قصد ندارم به کسی که فوتبال ایتالیا را خراب کرده حقوق بدهم.»

این بازیکن ۲۶ ساله که ظاهراً از واکنش پروجا بی خبر بود گفت: «اگرچه به خاطر گل من پیروز شدیم، فکر می‌کنم باید از ایتالیا تشکر کنم. در آنجا زیاد بازی نکردم، اما چیزهای زیادی یاد گرفتم و دوران سختی در ایتالیا داشتم. این به من کمک کرد بازی‌های خوبی در این جام جهانی انجام دهم.»

عجیب‌ترین دلیل اخراج از باشگاه فوتبال/ گل تاریخی ملی دردسرساز شد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =