• ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 40452
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

در حالی که دیروز انس صعودی بود و قیمت دلار روند با ثباتی را پشت سرگذاشت؛ اما قیمت طلا و سکه متاثر از رکود حاکم بر بازار در سکه‌های سنگین و طلا مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، امروز شروع محرم است و از روزهای گذشته بازار فلز زرد در رکود قرار گرفته است. قیمت طلا و سکه نیز متاثر از کاهش تقاضا به پیشواز این ماه رفته است. دیروز نیز با وجود ثبات قیمت دلار و افزایش قیمت انس‌ جهانی سکه‌های سنگین و همچنین قیمت طلا روند کاهشی داشتند.

گفتنی است طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۸۱ دلار مبادله می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ دلار افزایش قیمت داشته است.

فعالان بازار فلز زرد نیز بر کاهش ۷۰ درصدی تقاضا در بازار طلا و سکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون تاکید دارند. به اعتقاد آنها افت تقاضا،‌ گرانی طلا و تمایل مردم به خرید طلای دست‌دوم منجر به بسته شدن کارگاه‌های ساخت طلا و جواهر شده است.

سکه بهار کانال ۲۵ میلیونی را از دست داد

دیروز ۲۷ تیر قیمت سکه امامی با کاهش ۴۱ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان مبادله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان افت داشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان مبادله شد. گفتنی است این قطعه در ساعات ابتدایی معاملات دیروز افزایش قیمت داشت و به کف کانال ۲۵ میلیون تومانی رسید.

در دو روز گذشته نیم‌سکه و ربع‌ سکه تغییر قیمتی نداشتند. نیم‌سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ و ربع سکه نیز با رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. دیروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش ناچیز پنج هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

فاصله مثقال با کانال ۹ میلیون تومانی به مو رسید

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۶۳ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۳ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۱۲ هزار تومان معامله شد. در روز گذشته طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. این کاهش حباب سکه‌های امامی و بهار را به کانال پایین‌تر کشاند. حباب سکه بهار با ۴۱۲ هزار تومان بیشترین مقدار افت را داشت و حباب این قطعه، یک میلیونی شد. حباب سکه امامی با کاهش ۳۶۷ هزار تومانی چهار میلیونی شد. نیم‌سکه ۱۵۳ هزار تومان، ربع سکه ۷۶ و سکه گرمی ۳۳ هزار تومان افت حباب داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =