• ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 40432
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۷ تیر) با ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۱۵ ‌هزار و ۴۹۸ واحد افزایش به ۷۰۳ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۹۰۰ واحد رشد به ۴۰۳ هزار و ۸۴۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با هفت هزار و ۶۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶ هزار و ۶۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۵۲۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲ هزار و ۳۲۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۴۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۴۰ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۵۳۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۶۴ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۶۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۲۸ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۹۳ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۱۵۸ واحد و بیمه البرز (البرز) با ۱۵۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، گروه مالی شهر (شهر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) و ذوب آهن اصفهان (ذوب) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با صعودی ۵۸۱ واحدی تا رقم ۲۶ هزار و ۳۸۷ واحد صعود کرد. در این بازار ۲۵۲ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال انجام شد. از میان ۲۰۹ نماد مثبت فرابورسی پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، صنایع مادیران (مادیرا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) پتروشیمی مارون (مارون) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =