آفتابی

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در پایتخت از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اول هفته آینده (۲۴ تیر)‌ خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را طی امروز و روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: امروز برای گیلان و شرق مازندران، بارش خفیف پیش‌بینی شده است. همچنین در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، مرکز و جنوب‌غرب وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز شنبه به کشور از سمت شمال‌غرب خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی، بارش پراکنده در آذربایجان غربی، آذربایجان شزقی، ازدبیل و خراسان شمالی آغاز خواهد شد. یکشنبه نیز بارش در شمال‌غرب و غرب، سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: دوشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در کشور تداوم دارد. همچنین یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما در نوار شمالی و غرب کشور مورد انتظار است.

به گفته نقشینه، امروز دریای خزر و بخش‌هایی از خلیج‌فارس و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ساعت‌های بعدازظهر در تهران، افزایش باد پیش‌بینی شده که سبب گردوخاک خواهد شد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۹ ، فردا ۳۸ و کمینه دما ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ارتفاعات تهران نشان می‌دهد احتمال رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای در پایتخت وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =