• ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
  • کد خبر: 40194
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

در یک ماه گذشته قیمت دلار در کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان در نوسان بود. برخی از کارشناسان اقتصادی از کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به ۴۳ هزار تومان خبر می‌دهند و برخی دیگر می‌گویند این کاهش موقتی است. اما آینده قیمت دلار چه می‌شود؟

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار این هفته را با ۵۰ هزار تومان شروع کرد و در کف کانال ۴۹ هزار تومان به کار خود پایان داد. این روند در حالی است که هفته گذشته کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که قیمت دلار به محدوده ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان می‌رسد.

منتظر دلار ۴۳ هزار تومانی باشیم

پیام الیاس کردی، کارشناس اقتصادی است که پیش‌بینی خود را از قیمت دلار عنوان می‌کند. او می‌گوید فعلا دلار در حال نوسان یک تا دو هزار تومانی است. قاعدتا با توجه به انتظاری که بر اساس رفتار گذشته از دلار داریم و اینکه مدت‌زمان‌ زیادی را در روندهای ساید بوده است، انتظار داریم که یک مقدار بیشتر از این مدت زمان (مثلا حدود یک ماه) در این محدوده بماند. به عبارت دیگر انتظار می‌رود قیمت دلار در همین کانال دو هزار تومان میان دو کران ۴۹ تا ۵۱ هزار تومان بماند.

اما سقف و کف قیمت دلار چقدر است؟ پیام الیاس کردی می‌گوید: «پیش‌بینی قیمت دلار در ماه‌های آینده بسیار سخت شده است. چون اخبار سیاسی این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما اگر روند کاهشی قیمت دلار ادامه پیدا کند دلار می‌تواند تا محدوده ۴۳ هزار تومان کاهش پیدا کند. اما اگر چنین نشود و سیگنال افزایشی به بازار برسد، دلار می‌تواند تا محدوده ۵۵ هزار تومان هم بالا برود.»

به گفته این کارشناس، اخبار سیاسی و اطلاعاتی که سیاستگذار به بازار می‌دهد، در تعیین قیمت دلار بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =