• ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
  • کد خبر: 40171
  • readingTime: ۲ دقیقه
رضا مراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: راه قوی شدن ایران آموزش و پرورش قوی است و مشعل قدرت ایران در دست معلمان قرار دارد بنابراین تربیت معلم را به منظور پرورش نسلی متعهد، اصلی‌ترین ماموریت خود می‌دانیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره "الف تا" اظهار کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین تربیت انسانی در تراز انقلاب و متعهد به خود و جامعه است، همه اقدامات برای این است که انسانی را در مسیر فطرت و آفرینش تربیت کنیم.

سرانه مطالعه با وجود فضای مجازی ارتقاء یافته است

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: میزان مطالعه نسل جدید به دلیل وجود فضای مجازی ارتقا یافته و نگرانی ما برای پایین بودن سرانه مطالعه را جبران کرده‌ است، بنابراین باید تلفیقی از آموزش مجازی و حضوری داشته باشیم.

محمد علی زلفی گل اظهار داشت: با نسلی سر و کار داریم که در عمر کوتاه خود تغییرات بزرگی را تجربه کرده‌اند و چند اقلیم متفاوت را باید مدیریت کنند، فضای واقعی کلاس درس و مدرسه و فضای مجازی که یک واقعیت انکار ناپذیر است.

وی افزود: این نسل در دوران کرونا آموزش مجازی را تجربه کردند و دائم خلاقیت و نوآوری را می‌بیند و چاره نداریم به عنوان دبیر و آموزگار خود را با تغییرات سازگار کنیم، چرا که اقلیم آموزشی، نوآوری و خلاقیت و اقلیم اجتماعی تغییر کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با نسلی سر و کار داریم که با دنیای جدید هوش شناختی و مصنوعی سر و کار دارد. همچنین زمانی جامعه ارتقا می‌یابد که معلمان و دبیران قدر نهاده شوند.

زلفی گل یادآورشد: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید خود را با شغل ‌های آینده و آینده شغلی تغییر دهد، به عنوان دبیر و آموزگار باید بدانیم نخبگان، رهبران، پزشکان و وزرای آینده سر کلاس ما هستند و آینده در دستان این آینده سازان است بنابراین باید علم خود را افزایش دهیم و تغییرات را بومی کنیم.

تربیت معلم اصلی‌ترین ماموریت آموزش و پرورش است

"الف‌ تا" رویداد نوآوری آموزشی نیست

همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: رویداد "الف تا" برای نوآوری آموزشی نیست، لازمه تحول نوآوری و خلاقیت است اما تنها شرط تحول نیست.

علی پارسانیا افزود: سند تحول بنیادین به دنبال تحول در یک شبکه انسانی است که هرچند نوآوری لازمه آن است اما غایت آن با نوآوری در سایر جوامع متفاوت است، در این راستا تربیت انسان تعالی یافته هدف ما است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسانی باید تربیت شود که بتواند در آینده خود، جامعه و جهان جدید در مسیر تقرب به خداوند را بسازد، مسئولیت پذیر، فداکار، مومن و ظلم ستیز باشد.

پارسانیا با بیان اینکه رویداد بین المللی "الف تا" نباید به رویداد نوآوری آموزشی تبدیل شود، گفت: غایت تحول نباید فراموش شود، ساحت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی هم باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با هم رابطه سلسله مراتبی دارند.

وی یادآورشد: سال آینده تغییرات خواهیم داشت و در حوزه مناطق برتر تحولاتی خواهیم داشت و شاهد رشد کمی و کیفی در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =