بارش باران در جاده

بنابر اعلام سازمان هواشناسی در برخی از استانهای شمالی کشور از اول هفته آینده بارش‌های خفیف پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایراسین، طی ۲۴ ساعت آینده بارش و وزش باد شمالی در شرق اردبیل و سواحل شمالی ادامه خواهد داشت، علاوه بر این امروز (۲۱ تیر) در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان و تهران همچنین در جنوب خوزستان، فارس و بوشهر نیز وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش پراکنده در شمال غرب و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد.

یکشنبه (۲۵ تیر) بارش در شمال غرب و غرب سواحل تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را در بر خواهد گرفت.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و حاکمیت جریانات خزری

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، خوزستان و غرب ایلام.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، شرق اصفهان، شرق و جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران.

جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳: نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و شرق فارس.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشار سطح زمین همراه با حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱: نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲: جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان،

جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳: جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۸ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراساحل استان بوشهر و خوزستان.

منطقه اثر: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان،اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و فراساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =