• ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر: 40137
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

قیمت دلار که روز گذشته را با رقم ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرده بود، در پایان معاملات نقدی به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. با این حال قیمت‌ها در معاملات پشت خطی کاهشی بود و حتی تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان نیز پایین رفت.

به گزارش ایراسینبه نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته را نیز در روندی ساید به پایان رساند. اگرچه قیمت دلار در پایان معاملات نقدی نسبت به قیمت بازگشایی بازار، افزایش ۵۰ تومانی نشان می‌داد اما نشانه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت وجود داشت. این سیگنال‌ها به‌ویژه از سوی معاملات پشت خطی ارسال می‌شد که قیمت دلار را حتی تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان نیز پایین آورده بود.

طی روزهای اخیر بازار ارز سیگنال قوی و محرکی برای آغاز یک روند صعودی یا نزولی نداشته است و بر همین اساس در روندی ساید حرکت می‌کند. با این حال کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که اگر یک رخداد سیاسی منفی بازار را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است قیمت دلار تا ۵۵ هزار تومان نیز بالا رود.

در مقابل اما هر رویداد مثبت سیاسی و اقتصادی، قیمت دلار را نزولی خواهد کرد و آن را به محدوده ۴۳ هزار تومان خواهد رساند. این دیدگاه تکنیکالیست‌هاست و بر اساس سابقه قبلی دلار پیش‌بینی شده است. با این حال اما قیمت دلار نه تنها تحت تاثیر اخبار سیاسی‌ست بلکه بانک مرکزی نیز به عنوان بازارساز، اثر زیادی بر روند قیمت دلار خواهد داشت.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته در پایان معاملات نقدی، قیمت یوروی بازار آزاد روی رقم ۵۴ هزار و ۱۵۰ تومان ایستاد که نسبت به بازگشایی بازار ۲۵۰ تومان کاهش نشان می‌داد.

درهم امارات نیز که بر قیمت دلار تهران اثر مستقیم دارد، در پایان معاملات نقدی روز گذشته به ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان رسید که به این ترتیب نسبت به قیمت آغار بازار تنها ۱۰ تومان افزایش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =