ارز دیجیتال رمزارز

محمد میرزایی، کارشناس حوزه رمز ارزها می‌گوید: اکنون امکان شکل‌گیری روند صعودی بلند مدت در کریپتو کارنسی وجود ندارد. اگرچه روند صعودی در طول چند هفته گذشته در این بازار شکل گرفته ولی این روند مقطعی است. کریپتو کارنسی بازار پرریسکی است. سرمایه‌گذاران باید با احتیاط وارد این بازار شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کریپتو کارنسی یکی از قربانیان جنگ اوکراین و روسیه و سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی شده است. بازار رمزارزها با شروع این جنگ ریزش سنگینی را تجربه کرد و باگذشت حدود یک سال هنوز روند صعودی قوی در این بازار شکل نگرفته است. آیا شرایط کریپتو کارنسی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تغییر خواهد کرد؟ محمد میرزایی، کارشناس حوزه رمز ارزها در مورد آینده کریپتو به خبرنگار ایراسین می‌گوید: ازنظر من اکنون امکان شکل‌گیری روند صعودی بلندمدت در این بازار وجود ندارد. اگرچه روند صعودی در طول چند هفته گذشته در این بازار شکل‌گرفته است ولی این روند مقطعی و به‌نوعی پولبک به سطح شکسته‌شده تلقی می‌شود.

این کارشناس حوزه رمز ارزها ادامه می‌دهد: در خصوص روند کوتاه‌مدت، سطح بین ۳۲ هزار ۳۰۰ دلار تا ۳۲ هزار و۹۰۰دلار بیت‌کوین یک محدوده مهم است. اگر این سطح شکسته شود، بیت‌کوین قابلیت صعود تا سطح بالاتر از ۴۲هزار دلار را دارد. ولی اکنون انتظار می‌رود بازار در محدوده فعلی رنج بزند و اصلاح شکل گیرد.

میرزایی با تأکید بر اینکه حمایت‌ها و ورود نقدینگی سبب صعود بازار رمزارزها در بلندمدت می‌شود، توضیح می‌دهد: اکنون محدوده ۹ تا۱۲ هزار دلار بازه بزرگی است که انتظار بازگشت بیت‌کوین به این محدوده وجود دارد. اگر بازار پتانسیل خود را جمع کند، نقدینگی به آن تزریق شود و بازار برای سرمایه‌گذار بلندمدت جذاب شود؛ شاهد روند صعودی قوی خواهیم بود.

صعود کریپتو شاید سال ۲۰۲۴

این کارشناس حوزه رمز ارزها با اشاره به سال ۲۰۲۴ به‌عنوان سال طلایی کریپتو کارنسی، می‌گوید: از منظر تکنیکال پیش‌بینی می‌شود بازار رمزارزها اوایل سال ۲۰۲۴ روند صعودی به خود گیرد. البته باید شاخص‌های مهم اقتصادی را نیز موردتوجه قرارداد. اکنون بحث رکود اقتصادی و تورم در سطح جهان مطرح است که این عوامل نه‌تنها بازار کریپتو بلکه سایر بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

میرزایی معتقد است شاخص کل کریپتو، شاخص بیت‌کوین است که در شرایط فعلی با شاخص نزدک همراه شده است. وی درباره همراهی شاخص اصلی کریپتو با نزدک توضیح می‌دهد: این دو شاخص طی چند روز گذشته همگرایی مثبت پیداکرده‌اند و شرایط مناسبی ندارند. اکنون تمامی تحلیلگران در انتظار اصلاح روند بازارهای جهانی هستند. بنده نیز سیگنال احتیاط صادر می‌کنم و سرمایه‌گذاران مادامی‌که سطح ۳۲ تا ۳۳هزار دلار شکسته نشده، وارد بازار نشوند و یا سرمایه‌های خود را با سیو سود خارج کنند.

لطفاً وارد این بازار نشوید!

گزارش‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای آلت‌کوین و شت کوین‌هایی مانند بن، پپ و... در روزهای گذشته افزایش یافته است و مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی آورده‌اند. میرزایی با اشاره به پرریسک بودن این سرمایه‌گذاری بیان می‌دارد: در موقعیت فعلی هیچ‌کدام از شاخص‌های اقتصادی سیگنال صعود پایدار و بلندمدت را به بازار منتقل نمی‌کند. هر اتفاق هیجانی در هر آلت کوینی یا شت کوینی به معنای ورود نقدینگی از سوی افراد خاصی است. کریپتو کارنسی بازار پرریسکی است و بازار آلت کوین‌ها از کریپتو بسیار پرریسک‌تر است.

وی در انتها اضافه می‌کند: سرمایه‌گذاران باید بااحتیاط وارد این بازار شوند. راز ماندگاری طولانی‌مدت و ثروتمند شدن کسب سود از هیجانات بازار نیست. باید بااحتیاط و با توجه به اخبار و روند بازار وارد این بازار شد تا سرمایه‌گذاران به‌راحتی سرمایه خود را از دست ندهند.

با احتیاط وارد شوید رمز ارزها خطرناک‌اند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =