• ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 39907
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

قیمت خودرو در دومین پنج‌شنبه‌ تابستان ۱۴۰۲ در پیروی از هفته‌های گذشته در ثبات نسبی قرار داشت و هیچ عاملی نتوانست تغییر قابل توجهی در این بازار ایجاد کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو همچنان در سردرگمی به سر می‌برد و راکد بودن، مناسب‌ترین اصطلاح برای توصیف این بازار است؛ چراکه حجم معاملات هر روز کاهش‌ می‌یابد و این ثبات یا کاهش قیمت هر روزه نمی‌تواند به انگیزه‌ای برای فعالیت در این بازار بدل شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز با تغییراتی همراه بود.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی، امروز تنها سه خودرو شامل نوسان شدند که یک خودرو از سایپا و دو خودروی دیگر متعلق به ایران خودرو بودند.

کوییک دنده‌ای S، که به عنوان جایگزین پراید در بازار شناخته می‌شود، این هفته نوسانات میلیونی داشت ولی در نهایت با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در قیمت اول هفته خود یعنی ۳۵۷ میلیون تومان متوقف شد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک، هاچ‌بک پرطرفدار اتوماتیک ایران خودرو با دو میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه ۷۴۸ میلیون تومان متوقف شد و احتمالا تا آغاز هفته بعد هم در این همین ایستگاه قیمتی باقی بماند.

تارا اتوماتیک، سدان خانوادگی ایران خودرو نیز با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت، به روند نزولی خود در بازار ادامه داد تا این هفته را به شکل کامل در روند کاهشی به پایان برساند.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی پس از ریزش‌های نسبتا سنگین امروز در ثبات قرار گرفت. تنها دو خودرو این ثبات را بر هم زدند که هر دوی آنها نیز جزو پرفروش‌های بازار بودند.

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro IE، که فیس لیفت ایکس۲۲ محسوب می‌شود، به دلیل بازطراحی در قسمت جلو با استقبال زیادی مواجه شده است. این خودروی شکیل، اما نه چندان قدرتمند با کاهش قیمت پنج میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و پنج میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، کراس‌اوور خانوادگی گروه بهمن امروز با کاهش قیمت ۳۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسید تا پرچم‌دار بیشترین کاهش قیمت در بازار امروز باشد.

پیش‌بینی قیمت خودرو

بعد از کاهشی شدن روند بازار خودرو و سپس حاکم شدن رکود بر این بازار تنها عاملی که بر نوسانات بازار خودرو اثرگذار بود، قیمت دلار بود؛ اما در هفته‌ای که گذشت دلار هم هیچ تاثیری بر این بازار نداشت به نحوی که دلار برخی روزها مثل روز چهارشنبه افزایش یافت و حتی وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، ولی قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان به ریزش خود ادامه دادند.

بنابراین می‌توان گفت که بازار خودرو را با شاخصه‌های همیشگی نمی‌توان بررسی کرد و باید منتظر یک خبر شوکه‌کننده و قاطع برای مشخص شدن روند این بازار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =