• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 39854
  • readingTime: ۱ دقیقه
سرب و روی

جدیدترین گزارش مربوط به عرضه و تقاضای جهانی سرب و روی در چهارماه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دهد ۴۶‌ هزار تن مازاد تقاضای فلز سرب نسبت به عرضه آن در این دوره وجود داشت که موجب کاهش ۸ هزار تنی میزان موجودی بازار جهانی این فلز شد.

به گزارش ایراسین به نقل از فولاد ایران، جدیدترین گزارش مربوط به عرضه و تقاضای جهانی سرب و روی در چهارماه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دهد ۴۶‌ هزار تن مازاد تقاضای فلز سرب نسبت به عرضه آن در این دوره وجود داشت که موجب کاهش ۸ هزار تنی میزان موجودی بازار جهانی این فلز شد. تولید جهانی معادن سرب نیز با ۲/ ۲‌درصد افزایش در طول ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۱/۳۹ میلیون تن رسید.
فلز سرب تصفیه‌شده با افزایش مصرف در چین، هند، مکزیک و بریتانیا روبه‌رو بود که کاهش تقاضای جمهوری چک، آلمان، ایتالیا و ترکیه را جبران کرد و به ۴/۱۴ میلیون تن رسید. برای فلز روی مازاد ۱۳۸هزار تنی در بازار جهانی طی چهارماه اول سال ۲۰۲۳ گزارش شد که با افزایش ۵۸هزار تنی میزان موجودی بازار آن همراه بود. تولید جهانی معادن روی در طول ژانویه تا آوریل به میزان ۵/ ۰‌درصد افزایش یافت و به ۴/۰۲ میلیون تن رسید. استفاده از فلز روی تصفیه‌شده در چهارماه اول سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱/۸ درصدی نسبت به سال قبل به ۴/۴۲ میلیون تن رسید که عمدتا به دلیل افزایش مصرف در چین، هند و ایالات‌متحده آمریکا بود، در حالی که در اروپا، برزیل، کره، تایوان، تایلند و ترکیه کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =