• ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
  • کد خبر: 39801
  • readingTime: ۱ دقیقه
خاندوزی

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق آمار مرکز  آمار تورم خردادماه سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در سال‌های اخیر تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۱۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد که  کاهش تورم نقطه به نقطه نشان دهنده حرکت تورمی به سمت پایین است.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار داشت: طبق آمار مرکز آمار تورم خردادماه سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در سال‌های اخیر تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۱۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد که کاهش تورم نقطه به نقطه نشان دهنده حرکت تورمی به سمت پایین است.

وی افزود: تورم مصرف کننده در اسفندماه ۴.۷ درصد بود که در خرداد ماه این عدد به ۲ درصد کاهش پیدا کرد و کاهش تورم ماهانه به معنی از بین رفتن فشار تورمی بر روی قشر ضعیف جامعه نیست اما حاکی از روند کنترل و مهار و بهبود است.

خاندوزی ادامه داد: طبق اطلاعات بانک مرکزی درباره رشد ۳ ماهه نقدینگی در برآوردهای ابتدایی تا پایان خردادماه ۳.۹ دهم درصد است که اگر این عدد را با ۳ ماهه ابتدایی سال‌های گذشته مقایسه کنیم نشان دهنده کاهش پلکانی میزان نقدینگی و موفقیت سیاست‌های کنترلی دولت است که به شکل خیلی جدی موثر واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =