دلار

دیروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی معامله‌ شد. معامله‌گران بازار ارز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق را سیگنالی مساعد برای ممانعت از رشد قیمت‌ها در روزهای آینده می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، سه روز ابتدایی هفته جاری، قیمت دلار هر روز ۳۰۰ تومان گران شد.

یحیی آل اسحاق دیروز در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق ضمن تایید طلب‌ ۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق اعلام کرده که این مبلغ به بانک تی بی آی داده شده تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

به نظر می‌رسد خبر فوق حتی اگر قیمت دلار را کاهشی نکند، می‌تواند موقتا در بازار ارز ثبات ایجاد کند.

قیمت نرخ‌های مختلف

در حالی که در سه روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هزار تومان رشد داشته اما قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی در دو روز ابتدایی هفته جاری تغییر قیمت نداشت و دیروز نیز تنها یک تومان کاهش قیمت را ثبت کرد! روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد با افزایش ۳۰۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۴ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. اما قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۴ هزار و ۹۸۹ تومان رسید و کاهش ۵۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۸۹۹ تومان عرضه شد.

بازار هرات همچنان در تعطیلات عید قربان به سر می‌برد. بازار ارز دبی هم همچنان تعطیل است. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم همانند دلار یک تومان کاهش داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =