• ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
  • کد خبر: 39726
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، چالش‌های اقتصاد کلان دنیا و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کاهش عرضه اوپک پلاس را جبران کرده و باعث پایین آمدن قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه شد، اما بعد کمی افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۴۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد افزایش ۷۰ دلار و ۶۶ سنت معامله می‌شود.

نفت خام برنت برای چهارمین فصل پیاپی در پایان ژوئن کاهش قیمت داشت و نفت آمریکا دومین کاهش فصلی را تجربه کرد که دلیل آن می‌تواند کند شدن روند رشد اقتصاد آمریکا و چین به عنوان بزرگترین اقتصادهای دنیا باشد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد تورم در این کشور هنوز هم بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی قرار دارد. بنابراین انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد. بدین ترتیب روند رشد اقتصاد مختل شده و نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت افزایش می‌یابد.

بالا رفتن نرخ بهره شاخص دلار را هم افزایش داده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند. بنابراین تقاضا پایین می‌آید.
اقتصاددان‌ها و تحلیلگران پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت را تا متوسط ۸۳ دلار و ۳ سنت در هر بشکه در سال جاری میلادی پایین آورده‌اند.
اما برخی هنوز انتظار دارند عرضه نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش تولید داوطلبانه عربستان و طرح آمریکا برای پر کردن تدریجی ذخایر استراتژیک نفتی محدود شود و قیمت آن افزایش یابد.
آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید نفت اوپک کاهش ناچیزی در ماه ژوئن داشته، چون افزایش تولید عراق و نیجریه تاثیر کاهش تولید سایر اعضا را از بین برده است.
سرمایه‌گذاران منتظر کنفرانس اواخر هفته جاری هستند که با میزبانی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برگزار می‌شود و به مسئله عرضه نفت می‌پردازد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه آوریل تا ۱۲.۶۱۵ میلیون بشکه در روز پایین آمده که کمترین رقم از ماه فوریه را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =