• ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
  • کد خبر: 39709
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورق فولاد

ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات تمام شدنی نیست و با وجود اینکه دو هفته گذشته شدت ریزش‌ها کاهش پیدا کرده‌ بود، هفته گذشته دوباره فشار فروش فلزات اوج گرفت تا بخش بزرگی از بازار قرمز پوش شود. ریزش قیمت محصولات فولادی و فلزات در بازارهای جهانی از ابتدای سال شروع شد و همچنان ادامه‌ دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات با آغاز فروردین ۱۴۰۲ ریزشی شد و همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد در این هفته‌ها گاهی ریزش‌ها کمتر می‌شد، مانند دو هفته قبل که کاهش فشار فروش در بازار فلزات خوش‌بینی‌ها از پایان روند نزولی قیمت‌ها را افزایش داد ولی برخلاف پیش‌بینی‌ها هفته گذشته ریزش قیمت‌ها در بازار دوباره جان گرفت.

اسلب در بازار هفته گذشته به‌شدت ریزشی شد و حتی سنگین‌ترین ریزش بازار را ثبت کرد. اسلب صادراتی برزیل با کاهش قیمت ۹.۳ درصدی پرچم‌دار ریزش قیمت در بازار اسلب‌ها بود. ورق‌های فولاد، میلگرد، قراضه و بیلت نیز همین روال را داشتند تا هفته گذشته یکی از ریزشی‌ترین هفته‌ها در بازار جهانی فلزات باشد.

نمودار زیر نوسانات هفتگی بعضی از فلزات و محصولات فولادی را به نمایش می‌گذارد.

ریزش قیمت فلزات دوباره جان گرفت

هفته‌گذشته در بخشی از بازار فشار تقاضا باعث شد تا قیمت‌ها بر مدار صعودی بازگردد؛ مانند کبالت، کنسانتره و زغالسنگ که هر سه، هفته‌ رو به رشدی را پشت سر گذاشتند. قیمت کبالت چین ۹۹.۸ بیش از ۶ درصد رشد کرد ولی رشد قیمت زغالسنگ و کنسانتره کمتر از ۲ درصد بود.

ورق‌های فولادی

حجم معاملات ورق‌های فولادی در طول هفته‌ گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد و به دنبال آن قیمت‌ بیشتر انواع ورق نزولی شد. ورق گالوانیزه فوب هند با کاهش ۳.۹ درصدی قیمت بیشترین ریزش را در میان ورق‌های فولادی داشت البته بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد؛ نه تنها ورق گالوانیزه بلکه انواع ورق فوب هند به شدت ریزشی شده است.

ریزش قیمت فلزات دوباره جان گرفت

در چین بازار ورق شبیه به هند بود و قیمت‌ها از اول هفته ریزشی شد؛ ولی شدت کاهش قیمت ورق در چین کمتر از هند بود. در مقابل ورق‌های فولادی در اروپا و به خصوص بنادر جنوبی اروپا هفته پرتقاضایی را پشت سر گذاشتند تا برای مثال قیمت ورق سرد جنوب اروپا ۱.۵ درصد افزایش پیدا کند.

بیلت

هفته‌ گذشته فشار فروش در بازار بیلت به مراتب کمتر از اسلب و ورق‌های فولادی بود، تا جایی که در بخشی از بازار بیلت قیمت‌ها نزدیک به ۱ درصد رشد کردند. برای مثال بیلت شرق آسیا و بیلت فوب هند در طول هفته‌ گذشته صعودی بودند در مقابل بیلت وارداتی چین ۳.۴ درصد کاهش پیدا کرد.

ریزش قیمت فلزات دوباره جان گرفت

بیلت فوب ایران هفته بدون‌نوسانی را پشت سر گذاشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیلت و اسلب ایران طی دست‌کم یک ماه گذشته در بازارهای جهانی نوسانات محدودی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =