آهن الات

بازار داخلی آهن‌آلات هفته اول تیرماه با پرچم‌داری میلگرد و تیرآهن ریزشی بود. البته نوسانات نرخ ارز در بازار غیررسمی در اواسط هفته باعث شد تا قیمت بعضی از فلزات مانند نبشی صعودی شود وگرنه‌ در روز سه‌شنبه قیمت نبشی نیز در بازار به شدت ریزشی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته‌ اول تیرماه به روزهای کاهشی در بازار میلگرد و تیرآهن تبدیل شد، در سایر بخش‌های بازار نیز نوسانات زیاد بود و اگر افزایش قیمت پایان هفته نرخ ارز نبود، برآیند قیمت‌ها در طول هفته ریزشی می‌شد. نمودار پایین شامل نوسانات هفتگی قیمت آهن آلات در بازار آزاد است.

میلگرد پرچم‌دار ریزش قیمت‌ها در بازار آهن آلات

ریزش قیمت‌ها در بازار میلگرد در هفته‌ اول تیرماه شبیه به سونامی بود و در بعضی از انواع میلگرد مانند میلگرد ۱۰ بیش از ۶ درصد ریزشی شد. در بازار تیرآهن نیز قیمت‌ها به همین منوال کاهش پیدا کرد. بازار میلگرد در طول یک ماه گذشته با ریزش سنگین قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند ولی در بازار نبشی، ناودانی و پروفیل با وجود نوسانات سنگین در طول هفته، ولی برآیند هفتگی صعود یا نزول خاصی نداشت.

میلگرد

سونامی ریزش قیمت میلگرد این هفته به شرکت‌های بزرگ رسید. ریزش سنگین قیمت میلگرد دو هفته قبل در شرکت‌های کوچک آغاز شد و این هفته تولیدکنندگان بزرگ نیز به ناچار قیمت محصولات خود را کاهش دادند. متوسط قیمت انواع میلگرد ۱۰ در بازار بیش از ۶ درصد کاهش پیدا کرد و به کانال کمتر از ۲۵ هزار تومان رسید ولی ریزش‌ها در بازار میلگرد ۱۴ کمتر بود. تعدادی از فروشندگان همچنان برای کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند با این حال اگر ریزش‌ قیمت‌ها ادامه‌دار باشد آنها نیز مججبور به اصلاح قیمت میلگرد طی‌ هفته‌های آینده هستند.

تیرآهن

بازار تیرآهن هم در بخش معاملات کیلویی و هم در بخش معاملات شاخه‌ای یک دست ریزشی بود. البته در بخش معاملات شاخه‌ای ریزش‌ها کاهش یافته‌ است ولی همچنان قیمت‌ها روندی نزولی دارد. میانگین هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ به کمتر از ۲۷ هزار تومان سقوط کرد، درحالی که دو ماه ابتدایی سال جاری هفته‌ای ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش می‌یافت و در آستانه یک رکورد زنی قرار داشت. در معاملات شاخه‌ای ریزش‌ها قیمت‌ها در دو هفته پایانی خردادماه زیاد بود ولی در طول هفته اول تیرماه ریزش کمتری در قیمت‌ها اتفاق افتاد.

نبشی، ناودانی، پروفیل

قیمت‌ها در بازار نبشی در روز سه‌شنبه به شدت کاهشی شد ولی مجموع نوسانات نبشی و پروفیل در طول هفته نزدیک به صفر بود. در مقابل با وجود ریزش قیمت‌ها، در بازار ناودانی افزایش تقاضا منجر به رشد یک درصدی متوسط قیمت ناودانی قیمت شد. ریزش قیمت‌ها در بازار ناودانی طی ماه گذشته کمتر از سایر آهن‌آلات بود. البه باید در نظر گرفت طی دو ماه ابتدایی سال جاری نیز وقتی قیمت آهن‌آلات روند صعودی داشت، قیمت‌ها در بازار ناودانی با آهستگی رشد می‌کرد و حالا با سرعت کمتری می‌ریزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =