مصرف آب

مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه گفت: ما در بحران بزرگ آبی قرار داریم و اگر اقدامات اساسی در این زمینه صورت نگیرد کشور در معرض خطرات امنیتی و زیستی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، فرخ مسجدی مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه، در برنامه تهران بیست درباره وضعیت آبی کشور افزود: ما در گذشته همواره در تلاش بوده ایم مهار آب را بیشتر کنیم و حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم در حالی که این روش اشتباه بوده است.

به گفته مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه ؛ ما در حال استفاده از تمام منابع آبی هستیم اما باید رویکرد ما تغییر کند و به سمت مدیریت و کنترل مصرف آب در برنامه هفتم رفته ایم.

مسجدی اظهارداشت: ۴۰۰ میلیارد متر مکعب حجم بارندگی کشور ما است که ۳۱۰ میلیارد متر مکعب از طریق تبخیر و خروج از کشور اصلا قابل استفاده نیست، آبی که می توانیم مورد استفاده قرار دهیم ۱۰۳ میلیارد متر مکعب است، البته فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد را می توانیم استفاده کنیم و بخش دیگر باید در طبیعت باقی بماند. که می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی توانیم با تغییر اقلیم مبارزه کنیم بلکه باید با تغییر اقلیم سازگاری داشته باشیم افزود: ما سیاستی در مصرف آب در برنامه هفتم گنجانده ایم که در بخش کشاورزی ۱۵ میلیارد متر مکعب کاهش مصرف آب داشته باشیم ولی تولید و کیفیت تولید ما هم کاهش پیدا نکند، این امر اقدامی برای سازگاری با تغییر اقلیم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =