• ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر: 39537
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۶ تیر ماه) با ۲۷ هزار و ۹۲۳ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، خص هم‌وزن با پنج هزار و ۵۴۴ واحد کاهش به ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۲۱۵ واحد افت به ۴۳۵ هزار و ۲۸۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با ۲۸۸ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۲۲۱ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۹۹ واحد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با ۱۳۹ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۰۴ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۶۶۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۵۳۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۵۴۵ واحد، تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، کمک فنر ایندامین (خکمک)،‌ بانک اقتصاد نوین (ونوین)،‌ بانک ملت (وبملت)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۴۰ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۷ هزار و ۷۹۷ نوبت بود.

سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)،‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)،‌ زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و پخش هجرت (هجرت)‌ تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ایران خودرو دیزل (خاور)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =