• ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
  • کد خبر: 39387
  • readingTime: ۲ دقیقه
قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه روز گذشته متاثر از برگشت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی در روند صعودی قرار گرفت. این بار تنش‌های داخلی روسیه بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد. فعالان بازار طلا و سکه ثبات در بازار را به آرامش خبری موکول می‌کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته بر مدار افزایش قرار گرفت. بازارهای مالی در این روز متاثر از تنش‌های داخلی روسیه نوسان صعودی داشتند.

در حالی که قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های گذشته همواره کاهش داشته و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۲۱ دلار معامله می‌شود اما اخباری خارج از مرزهای ایران، قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه را گران کرد.

اخبار مربوط به تنش‌های داخلی روسیه و اعلام جنگ و تهدید به تغییر رئیس جمهوری این کشور توسط نیروی شبه نظامی روسی معروف به واگنر، روند تقاضا در بازار فلز زرد را در داخل ایران افزایش داد.

دیروز قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. افزایش هزار تومانی قیمت اسکناس آمریکایی، باعث شد قیمت سکه با کانال ۲۹ میلیون تومانی حدود ۵۰ هزار تومان فاصله داشته باشد.

ثبات در بازار فلز گران‌بها به شرط آرامش خبری

در همین راستا محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به روند با ثبات قیمت دلار در هفته گذشته و تاثیر آن بر قیمت طلا و سکه گفت: «بهای انس جهانی طلا با ۳۲ دلار کاهش هفتگی در آخرین معامله روز جمعه به ۱۹۲۶ دلار رسید. در مجموع قیمت انواع سکه با توجه به کاهش قیمت جهانی و ثبات نرخ ارز با کاهش همراه بوده است.»

وی بیان کرد: «با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و فلزات دیگر، احتمالا در چند روز آینده نوسان خاصی را در قیمت انواع سکه و طلا شاهد نباشیم. هر چند باید دید روند اخبار چه اثری بر بازارهای مالی خواهد داشت.»

سکه در آستانه ورود به کانال بالاتر

شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۳۶۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۲۸ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان مبادله شد. در روز گذشته سکه بهار آزادی هم ۳۰۸ هزار تومان گران و با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه هر کدام رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شدند. در روز شنبه سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومان رشد ارزش داشت و به قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حباب طلا رشد کرد

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه بهار ۸۶ هزار تومان، سکه امامی ۳۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۴ هزار تومان و سکه گرمی ۶۸ هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

دیروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. در روز گذشته هر مثقال طلا ۱۶۲ هزار تومان گران شد. افزایش قیمت این مقدار طلا را به رقم ۱۰ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رساند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۳۸ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۷۳ هزار تومان مبادله شد. دیروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۴۱ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =