• ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
  • کد خبر: 39383
  • readingTime: ۱ دقیقه
محصولات فولادی

بازار جهانی فلزات در اولین هفته از فصل بهار ریزشی شد و در آخرین هفته از همین فصل پس از سه ماه ریزش به ثبات نسبی رسید. هفته‌ گذشته بسیاری از محصولات فولادی در بازارهای جهانی نوسان خاصی نداشتند، ضمن‌ اینکه دامنه نوسانات به شدت کاهش یافته‌ و دیگر خبری از رشد یا افت ۱۰ درصدی نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سه ماه پس از آغاز ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات، در آخرین هفته‌ از فصل بهار نوسانات کاهش یافت و قیمت بسیاری از محصولات فولادی به ثبات رسید. بررسی قیمت‌ها در بازارهای جهانی نشان می‌دهد نوسان قیمت بیشتر فلزات در محدوده مثبت و منفی ۵ درصد محصور بود و قیمت بسیاری از فلزات نیز در تمام مدت هفته ثابت ماند.

ثبات قیمت، مهمان بازار جهانی فولاد

کک ۶۲% CSI فوب چین با بازدهی ۵ درصد، پرچم‌دار رشد قیمت در نیمه سبز بازار بود و در مقابل بریکت وارداتی ایتالیا با ریزش ۵.۳ درصدی در نیمه قرمز بازار پرچم‌دار شد. آلومینا فوب استرالیا، میلگرد وارداتی امارات، قراضه وارداتی ترکیه و مگنزیا فوب هند نیز بدون نوسان قیمت، آخرین هفته از فصل بهار را پشت سر گذاشتند.

انواع ورق‌های فولادی

نوسان قیمت ورق‌های فولادی در طول هفته‌ گذشته محدود بود و بعضی از آنها مانند ورق گرم فوب ترکیه یا ورق سرد وارداتی امارات هفته‌ بدون نوسانی داشتند. در نیمه سبز بازار ورق‌های فولادی، قیمت ورق گرم‌ فوب هند در طول هفته ۳.۴ درصد رشد کرد.

ثبات قیمت، مهمان بازار جهانی فولاد

نمودار بالا نشان می‌دهد ورق گرم وارداتی امارات و ویتنام نیز هفته مثبتی را پشت سر گذاشتند، در مقابل قیمت انواع ورق فوب چین ریزشی بود. ورق گرم فوب چین با کاهش ۲.۳ درصدی در هفته ‌گذشته پرچم‌دار ریزش‌ها در نیمه قرمز بازار بود.

انواع بیلت

بازار جهانی بیلت هفته‌ آرامی را پشت سر گذاشت در بسیاری از محصولات مانند بیلت وارداتی مصر و امارات قیمت‌ها ثابت ماند ولی بیلت ترکیه و دریای سیاه ریزشی بودند. بیلت فوب ایران نیز با بازدهی ۰.۳ درصد هفته کم‌ نوسانی داشت.

ثبات قیمت، مهمان بازار جهانی فولاد

مقایسه بازار بیلت در طول هفته‌ گذشته و هفته قبل از آن نشان می‌دهد فشار فروش در بازار بیلت افزایش یافته‌ است، با این حال در صورت کنترل قیمت بیلت ترکیه و دریای سیاه در هفته‌ پیش‌رو شاید بازار جهانی بیلت به ثبات برسد.

انواع اسلب

فشار فروش در بازار اسلب طی چند هفته‌ گذشته افزایش یافته‌ است. دو هفته قبل اسلب صادراتی ایران بیشترین ریزش قیمت در بازارهای جهانی را به ثبت رساند و هفته‌ گذشته اسلب فوب دریای سیاه با بازدهی منفی ۴.۹ درصدی بازار جهانی اسلب را شوکه کرد.

ثبات قیمت، مهمان بازار جهانی فولاد

هفته گذشته فقط اسلب شرق آسیا بازدهی مثبت داشت و بازار جهانی اسلب ریزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =