باران

هواشناسی مجددا برای دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با احتمال ریزش تگرگ و رگبار شدید باران، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایراسین، بارش شدید باران و تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ هفته گذشته در برخی نقاط منطقه ارسباران سبب ایجاد خسارت بر مزارع، باغات و بسیاری از اموال مردم به ویژه شیشه خودروها شد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا شنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

مخاطرات سامانه شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.

هواشناسی همچنین امروز از وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گرد و خاک در ۷ استان خبر داد.

بر این اساس امروز هوای خوزستان، بوشهر، ایلام، شرق سمنان، شرق و جنوب خراسان رضوی، شمال و شرق خراسان جنوبی بی‌کیفیت می‌شود.

سازمان هواشناسی در هشدار زرد به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

نوع مخاطره: چهارشنبه (۱۴۰۲/۰۳/۳۱) تا شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۳): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و ارتفاع امواج ۱.۵ متر.

پنجشنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۱) تا شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۳): خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۰ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۱ متر.

یکشنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۴) تا سه شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۶): خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۲ متر.

منطقه اثر: خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان

مخاطره: اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =