• ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 39191
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۰ خرداد) با ۲‌هزار و ۷۱۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۶۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۸۵۸ واحد افزایش به ۷۳۸ هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۴۹۸ واحد رشد به ۴۲۹ هزار و ۲۵۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال معامله شد.

پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک‌هزار و ۵۳۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۱۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (شستا) با ۶۰۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۳۲ واحد و نفت بهران (شبهرن) با ۴۲۲ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۴۰ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۵۱ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۳۱۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۱۰ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، نوش مازندران (غنوش)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از یک واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۷۶۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۸۱ هزار و ۹۷۰ نوبت بود.

مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، نفت ایرانول (شرانل)‌ تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل بهمن دیزل (خدیزل)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پویا زرکان آق دره (فزر)‌ با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نمادهای فرود، وسپهر، خاور و گدنا از نمادهای پرتراکنش با تاثیر مثبت و نمادهای والماس و دی از نمادهای با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۳۹۸ نماد مثبت برابر ۳۴۹ نماد منفی بود. ۱۲۰ صف خرید مقابل ۴۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به ۴۶ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۸ میلیارد و ۶۷ میلیون سهام را به ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان دست به دست کردند.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم والماس، وسدید و خزامیا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های والماس، دی و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ستران با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثپردیس نیز با افت ۶.۹۸ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۶۸ میلیارد دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =