خودرو

امروز (یکشنبه) ‌و با تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت، شاهد ریزشی شدن قیمت خودروها در بازار هستیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (۲۸ خرداد) با لایحه ماده واحده دو فوریتی واردات خودروی کارکرده موافقت کردند. بر اساس این مصوبه، سه ماده شامل مواد ۱۱ تا ۱۳ به قانون ساماندهی بازار خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس افزوده می شود.

مطابق تبصره یک ماده ۱۱ قانون ساماندهی بازار خودرو امکان واردات خودروی کارکرده مجاز می شود که در این صورت، الزامی که در بندهای ۳ و ۴ قانون موجود مبنی بر انتقال فناوری همزمان با واردات خودرو، حذف می‌شود.

در تبصره ۲ این ماده عمر خودروهای وارداتی کارکرده حداکثر پنج سال لحاظ شده است.

در حالی که روزهای گذشته بازار خودرو در اکثر محصولات روند صعودی به خود گرفته بود، اما در پی تصویب این لایحه، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی هستیم به‌طوری که در دسته مونتاژی‌ها و گروه مدیران خودرو، هر دستگاه تیگو ۸ پرو ۹۰ میلیون تومان، تیگو۸ پرومکس ۸۰ میلیون تومان، تیگو۸ پرومکس (IE) ۷۰ میلیون تومان، فونیکس FX(۱.۵) ۶۰ میلیون تومان، تیگو۷ پرو ۵۵ میلیون تومان و فونیکس FX(۱.۵) ۵۰ میلیون تومان، افت قیمت تجربه کردند.

در گروه کرمان‌موتور هر دستگاه کی ام سی J۷ با کاهش ۸۰ میلیون تومانی، کی ام سی K۷ با افت ۵۰ میلیون تومانی، جک S۵ با کاهش ۴۵ میلیون تومانی، جک S۳ و کی ام سی T۸ با افت ۴۰ میلیون تومانی و جک J۴ با کاهش ۲۴ میلیون تومانی همراه شدند.

امروز همچنین جک j۴، جک S۵ و کی ام سی J۷ این خودروساز، به بهایی کمتر از نرخ کارخانه قیمت‌گذاری شدند.

در گروه بهمن نیز شاهد افت ۵۰ میلیون تومانی قیمت دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی هفت نفره، کاهش ۴۵ میلیون تومانی فیدلیتی پنج نفره و افت ۴۰ میلیون تومانی رسپکت و دیگنیتی پرایم تا لحظه درج این خبر بودیم.

کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت بازاری فردا T۵ و ۴۵ میلیون تومانی فردا SX۵ در روز جاری نیز ثبت شد.

افت ۴ تا ۴۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی

امروز قیمت خودروهای داخلی نیز کاهش تجربه کرد؛ به‌طوری که در گروه صنعتی ایران‌خودرو دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک ۴۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشت. همچنین سورن پلاس (تیپ۲) و پژو پارس سفارشی ELX با افت ۳۷ میلیون تومانی، پژو ۲۰۷ موتور TU۳ با کاهش ۳۶ میلیون تومانی، سورن پلاس دوگانه سوز با افت ۳۵ میلیون تومانی، پژو پارس TU۵ و پژو ۲۰۶ تیپ۲ با کاهش ۳۰ میلیون تومانی مواجه شدند.

خودروهای مونتاژی این خودروساز نیز از گزند کاهش قیمت‌ها در امان نماندند و هر دستگاه هایما S۵ پلاس، هایما S۷ پلاس سفارشی و هایما S۸ با افت ۴۰ میلیون تومانی، هایما S۷‌پلاس با کاهش ۳۵ میلیون تومانی ‌و پیکاپ فوتون در هر دونوع بنزینی اتوماتیک و دیزلی با کاهش ۴۰ میلیون تومانی همراه شدند.

در دسته سایپا نیز پیکاپ زاگرس با افت ۲۵ میلیون تومانی، بیشترین ریزش قیمت را تجربه کرد. همچنین شاهین و کوئیک S با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، کوئیک با افت ۱۳ میلیون تومانی، سایر انواع کوئیک با کاهش ۱۲ میلیون تومانی و ساینا S با افت ۱۰ میلیون تومانی همراه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =