• ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
  • کد خبر: 39012
  • readingTime: ۲ دقیقه
تندباد

سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در کشور طی ۵ روز آینده و همچنین بارش‌ پراکنده باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، سازمان هواشناسی کشور براساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده در اغلب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام همراه با افزایش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در شمال آذربایجان غربی‌، شمال و شرق‌ آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، ارتفاعات‌ البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش‌ پراکنده گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ رخ خواهد داد.

یکشنبه‌ در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌ و اردبیل‌ و جنوب‌ سیستان و بلوچستان، دوشنبه‌ در نیمه‌ شمالی‌ استان‌های آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ و در مناطق‌ مستعد گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر و خراسان شمالی‌ بارش‌ پراکنده گاهی‌ وزش‌ باد رخ‌ خواهد داد.

در ۵ روز آینده برخی‌ نقاط‌ شرق‌، جنوب‌ غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ همراه با گردوخاک‌ را تجربه خواهند کرد.

امروز دریای خزر و تا یکشنبه‌ خلیج‌فارس‌، غرب‌ تنگه‌ هرمز و شرق‌ دریای عمان مواج‌ و متلاطم‌ است‌.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

هواشناسی به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =