فیروزآبادی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در بازدید از نمایشگاه آبادیران (نوآوری برای آبادانی) در محل مصلی تهران گفت: بسته ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز به زودی ابلاغ خواهد شد تا زمینه حمایت بیش از پیش از آنها فراهم شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز پنجشنبه در کنار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) در محل مصلای تهران بازدید کرد.

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و ۲۵ خردادماه به کار خود خاتمه داد.

در بخش نمایشگاهی، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ۵ حوزه "مسکن و زیر ساخت‌های توسعه روستایی"، "کشاورزی، دامپروری و شیلات"، "اشتغال (ماشین‌آلات کوچک مقیاس)"،" سلامت، بهداشت و توانبخشی" و "فناوری‌های نرم و آموزشی" عرضه شده است.

نمایشگاه آبادیران، اولین نمایشگاهی است که موضوعش استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار کشور یا اصطلاحا محرومیت زدایی هست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این بازدید در گفتگو با غرفه‌داران و فعالان نمایشگاهی، از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسایل و چالش‎‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

رسولیان، در جریان این گفتگوها، به مشوق‌ها و تسهیلات ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: بسته ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز به زودی ابلاغ خواهد شد تا زمینه حمایت بیش از پیش از آنها فراهم شود.

وی، تصریح کرد: همچنین به دنبال دانش بنیان شدن شرکت‌های توانمند و مستعد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان نیز هستیم و این کار را به کمک مشاوران تخصصی خود انجام می‌دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۷۰۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن مورد شناسایی قرار گرفت و به دانش بنیان شدن ۷۷۰ واحد صنعتی نیز کمک شد که ۶۷۸ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و فناوری بوده است.

رسولیان، بیان کرد: همچنین در سال گذشته(۱۴۰۱) ۳۹۱ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شناسایی شده که به دانش بنیان شدن ۱۶۸ واحد کمک شده است.

رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، طهمورث لاهوتی اشکوری، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،عبداله ناظر فصیحی، سرپرست مدیریت توسعه بازار و امور بین الملل و محمد گلستانی، رئیس گروه توسعه فناوری این سازمان نیز در این بازدید حضور داشتند.

گفتنی است سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای توسعه فناوری و نوآوری در صنایع کوچک و متوسط در حوزه های مختلف ورود داشته است که ایجاد و توسعه شهرک‌های فناوری، مراکز خدمات فناوری و کسب وکار، توسعه مراکز مبادله فناوری و فن بازارهای منطقه ای، توسعه استارت‌آپ‌های ارائه خدمات به صنایع، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ایجاد و توسعه مراکز نوآوری ذیل برنامه خوشه های کسب وکار و آماده سازی بنگاه‌ها برای ورود به صنعت از جمله این برنامه‌هاست.

شایان ذکر است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =