• ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
  • کد خبر: 38963
  • readingTime: ۲ دقیقه
آهن آلات

ریزش قیمت دلار در بازار غیررسمی با یک هفته تاخیر به بازار آهن آلات رسید. دو هفته قبل وقتی نرخ ارز کاهشی شد قیمت‌ها در بازار داخلی آهن‌ آلات ثابت ماند ولی هفته‌ گذشته با ادامه‌دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت‌ آهن‌آلات نیز کاهش چشم‌گیری پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت پروفیل، تیرآهن، ناودانی، نبشی و انواع میلگرد در بازار داخلی، هفته‌ای ریزشی را سپری کرد. این درحالی‌ است که ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات متوقف شده‌ است و هفته‌ گذشته قیمت‌ محصولات فولادی در بازارهای جهانی رو به رشد بود ولی کاهش نرخ ارز و ادامه‌دار بودن آن منجر به کاهش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی شد.

ریزش دلار به بازار آهن‌آلات رسید

آیا ریزش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی ادامه‌دار است؟ فعالان بازار عقیده دارند در صورتی که کاهش نرخ ارز ادامه‌دار باشد باید منتظر کاهش بیشتر قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد باشیم، البته با توجه به افزایش تقاضا در نیمه اول سال احتمال ثبات در بازار داخی آهن‌آلات بیشتر است.

تیرآهن

تیرآهن ۱۴ رکورددار کاهش قیمت فلزات در طول هفته‌ گذشته است. متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ در معاملات کیلویی بازار حدود ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرد. در معاملات شاخه‌ای تیرآهن نیز کاهش قیمت‌ها سنگین بود برای مثال در روز پایانی هفته قیمت تیرآهن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر شاخه کاهش یافت. قیمت تیرآهن در معاملات شاخه‌ای از دو هفته‌ قبل کاهشی بود ولی ریزش قیمت‌ها در معاملات کیلویی از هفته‌ گذشته آغاز شد. با توجه به افزایش تقاضا برای تیرآهن در نیمه اول هر سال بعید است کاهش قیمت تیرآهن ادامه‌دار باشد.

میلگرد

ریزش قیمت میلگرد پس از ۳ ماه در بازار بندر شانگهای و بورس فلزات لندن متوقف شد و قیمت‌ها در طول هفته‌ گذشته صعودی بود ولی همزمان با کاهش ارزش دلار در بازار غیررسمی، قیمت میلگرد در بازار داخلی نزولی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم از انواع میلگرد بین ۱ درصد تا ۲ درصد کاهش پیدا کرد. هفته‌ گذشته گران‌ترین میلگرد بازار محصول گروه صنعتی درپاد تبریز بود در حالی‌که ارزن‌ترین میلگرد بازار تولید مجتمع فولاد خراسان است. هر کیلوگرم میلگرد این دو تولیدکننده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف قیمت دارد.

نبشی، ناودانی، پروفیل

متوسط قیمت انواع ناودانی و پروفیل با ضخامت ۲ نیز در معاملات بازار آزاد حدود ۱ درصد کاهش پیدا کرد ولی قیمت انواع نبشی تا ۲ درصد کاهشی شد. کاهش شدیدی قیمت‌ نبشی در روزهایی اتفاق افتاد که قیمت نبشی از نیمه‌ خرداد به شدت صعودی شده‌ بود. متوسط قیمت هر کیلوگرم نبشی در بازار آزاد روز ۱۰ خرداد ماه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان بود، روز ۱۷ خرداد به ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته به سطح ۲۶ هزار و ۸۴۰ تومان بازگشت. بازار انواع نبشی خردادماه را به شدت نوسانی پشت‌ سرگذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =